Zapowiedziano Atelier Ayesha, czyli kolejną odsłonę cyklu jRPG-ów studia Gust
Fani japońskich RPG-ów mogą dopisać do listy wyczekiwanych gier kolejną pozycję. Studio Gust zapowiedziało bowiem Atelier Ayesha, czyli kolejną odsłonę swojej najpopularniejszej serii.
Cykl japońskich RPG-ów Atelier nie należy do marek, których kolejne odsłony sprzedają się w wielomilionowych nakładach. Serii studia Gust udało się jednak zgromadzić oddane grono wielbicieli i dzięki temu możliwa jest produkcja kolejnych części. Czytelników zaliczających się do tej grupy powinna ucieszyć wiadomość, że w najnowszym numerze magazynu Dengeki PlayStation zapowiedziane zostało Atelier Ayesha.
Atelier Ayesha powstaje wyłącznie z myślą o konsoli PlayStation 3. Premiera japońska zapowiadana jest na 28 czerwca tego roku. Na razie nie wiemy, czy gra doczeka się wersji anglojęzycznej. Firma NIS America zawsze jednak wydawała tytuły z tej serii na Zachodzie i nie ma powodów, aby przypuszczać, że w tym przypadku będzie inaczej.
Fabuła obracać się będzie wokół losów dwóch sióstr Artool - starszej imieniem Ayesha i młodszej Nio. Druga z nich pewnego dnia przepada bez śladu i wszystko wskazuje na to, że zginęła. Po dłuższym czasie Ayesha natyka się jednak na ślady wskazujące, że jej siostra wciąż żyje. Wyrusza więc na wyprawę w poszukiwaniu Nio.
Na razie niewiele wiadomo na temat mechanizmów rozgrywki. Ludzie ze studia Gust zdradzili jednak, że w grze znajdzie się system „Łączenia Wspomnień". W trakcie swoich przygód Ayesha prowadzić ma szczegółowy dziennik. Potem przeglądając te wpisy będziemy dodatkowo rozwijali możliwości bohaterki.
Jeśli chodzi o system walki to kluczową rolę odegrać ma położenie przeciwników na mapie - atakowanie oddalonych wrogów będzie kosztowało więcej punktów akcji. Studio Gust chwali się też znacznie ulepszonym silnikiem, który umożliwi stworzenie bardziej szczegółowych modeli postaci oraz obdarzenie ich naturalnymi animacjami twarzy. Dzięki temu nawet podczas scenek fabularnych zobaczymy trójwymiarowych bohaterów, a nie ich wersje 2D, jak to miało miejsce w przypadku poprzednich odsłon.
Serię Atelier zapoczątkowało wydane w 1997 roku Atelier Marie. Część szósta, czyli Atelier Iris: Eternal Mana była pierwszą, która doczekała się wersji anglojęzycznej. Do dzisiaj ukazało się piętnaście głównych odsłon cyklu, a towarzyszyło im siedem gier pobocznych.
Większość z tych produkcji pozostaje wierna tradycjom marki i kładzie duży nacisk na alchemiczny system rzemiosła. Wymaga on zbierania konkretnych składników oraz przedmiotów, a następnie łączenia ich w celu uzyskania cennych artefaktów.