Zaktualizuj swój DirectX
Po co ten news? O.o
Żebyś wiedział potem dlaczego demko Ci nie działa...
Zaktualizował ja.
Byle tylko nie zupdatowało mi do tego wstrętnego DX10.
Gry podobno zwalniają...
To może dokładniej :) Z prawie każdą aktualizacją DirectX'a przychodzi nowa biblioteka D3DX, która często jest używana, bo to taki dodatek do gołego DXa. Z reguły do gier dołącza się DLL z wersją D3DX, której używa gra, więc D3DX ma się nowe, a reszty nie :)
Microsoft wypuszcza DirectX SDK tak mniej więcej co 2 miesiące, więc te "aktualizacje" są co 2 miesiące (zwykłego użytkownika nie interesuje SDK tylko redisty, któe ukazują się razem z SDK).
Co do DirectX 10 - za przeproszeniem, pier***. Gry zwalniają? LOL. Shader Model 4.0 zapewnia doskonałe ficzery dla gier, i gry mogą na tym przyspieszyć, nie zwolnić. Inna sprawa, że nie widzieliście pewnie jeszcze gry na DirectX 10, tylko na DX 9.0c, uruchomioną pod Vistą. Proponuję sobie ściągnąć DX SDK (~500 MB) od Microsoftu i odpalić demka DirectX 10.
ficzery ficzerami, nawet na golu był news, wedle którego, aplikacje pisane pod DX9 i wczesniejsze, moga pod DX10 zwolnic, i to znacznie. Jesli sie nie myle, DX10 jest dostarczany w pakiecie z Vista, wiec gracze juz mieli to okazje stestowac.
Chodzi zapewne o to, ze DX10 nie jest w 100% kompatybilny w dół.
Chodzi o to, że DX10 jest napisany w inny sposób. A DX 9.0 zawarty w nim jest tak naprawdę tylko emulowany. Tu jedynei może dojść do zwolnienia.
I gówno prawda o wolniejszym DX10. To właśnie DX 9.0 jest sporo wolniejszy.
Tak, DX 10 jest w Viście (cóż za odmiana :)), ale gier na DX 10 nie ma (no właściwie to są, ale raczej niezbyt znane, i to już od paru miesięcy), więc nie możesz przetestować. A te spod 9.0c zwalniają pewnie dlatego, że DX 10 musi emulować 9 (wydaje mi się, że tak jest, nie wgłębiałem się w temat), lub po prostu inne rzeczy w Viście zżerają moc kompa.
No i oczywiście Unified Shaders i nowy pipeline to nie jedyna nowość :) W samym SDK jest dość długi doc o nowościach w DX 10, i to nie tą marketingową papką dla większości użytkowników, ale jak najbardziej konkretnym językiem (inna sprawa że mał októry przeciętny gracz do SDK DXa zagląda ;])
Nie ma powodów żeby obawiać się aktualizacji do dx10 z prostej przyczyny, jak wieść gminna niesie, dx10 nie będzie dostępne dla xp. Nie ma więc możliwości aby komukolwiek zaktualizowało dx9 do dx10 pod windows xp :)
Mistrz Giętej Riposty----> ja testowałem FSX i Half Life 2 grę która, pisana była specjalnie pod DX9 i w moim odczuciu w Viscie działają lepiej. Pomimo że, na XP mam radeona 9500@9700pro, a na Viscie tylko 9500.
Z tego, co wyczytalem na benchmark.pl, Vista bedzie posiadala dwa oddzielne DX - mianowicie DX10 [ktory jest zupelnie nowym, oddzielnym API i nie ma praktycznie nic wspolnego z DX9.0c, moznaby rzec] oraz DX9.0L. Zatem do gier z roznymi DX bedzie uzywane odpowiednie API, zatem nic nie powinno nikomu zwalniac.
Uncle Bill Needs You!