Zabezpieczenia Origina blokują dostęp do gier po wielokrotnej wymianie podzespołów komputera
Sprawa DRM związana z Battlefield Hardline doczekała się ciągu dalszego. Okazuje się, że blokowanie dostępu po wielokrotnej wymianie podzespołów komputera nie ogranicza się tylko do tej gry. Zamiast tego te limity są integralną częścią usługi Origin i obowiązują w większości dystrybuowanych za jej pomocą tytułów.
Kilka dni temu wybuchła mała afera związana z Battlefield Hardline. Podczas testowania tej produkcji serwis Guru 3D odkrył istnienie kłopotliwych zabezpieczeń antypirackich. Po kilkukrotnej wymianie GPU klient gry informował, że do konta tytułu logowano się ze zbyt dużej liczby różnych komputerów i w rezultacie blokował możliwość dalszej zabawy. Okazuje się, że ten system DRM wcale nie jest unikalny dla tego konkretnego projektu. Zamiast tego te ograniczenia są integralnym elementem usługi Origin i obejmują większość dystrybuowanych za jej pomocą pozycji.
Fakt ten potwierdził przedstawiciel firmy Electronic Arts. Wyjaśnił, że Origin pozwala zainstalować jedną grę na maksymalnie pięciu różnych konfiguracjach w ciągu 24 godzin. Jeśli ten limit zostanie w ciągu jednej doby przekroczony, to usługa zablokuje dostęp do danego tytułu.
Takie rozwiązanie powoduje, że większość graczy zapewne nigdy nie natknie się na wprowadzone ograniczenia, ale redaktorom serwisów benchmarkowych może solidnie napsuć krwi. Na pocieszenie pozostaje fakt, że Electronic Arts może zawiesić limity dla danego konta, ale wymaga to wcześniejszego kontaktu z działem obsługi klienta usługi Origin.