autor: Maciej Myrcha
Xbox 360 w dwóch (co najmniej) wersjach - a jak z PS3?
Wiadomo, iż konsola Micrososftu, Xbox 360 ukaże się na rynku w dwóch wersjach podstawowych (nie licząc różnorodnych wariacji na ich temat z dodatkowymi grami czy peryferiami), Core i Premium. Czy Sony pójdzie w ślady konkurencji i również zaproponuje warianty swojego "dziecka"? Nie wygląda na to.
Wiadomo, iż konsola Micrososftu, Xbox 360 ukaże się na rynku w dwóch wersjach podstawowych (nie licząc różnorodnych wariacji na ich temat z dodatkowymi grami czy peryferiami), Core i Premium. Czy Sony pójdzie w ślady konkurencji i również zaproponuje warianty swojego "dziecka"? Nie wygląda na to.
Pan Phil Harrison, wice prezes Sony Computer Entertainment, przemawiając na Game Developers' Conference skrytykował pomysł Microsoftu i dodał, iż podobne rozwiązanie w kwestii PS3 jest mało prawdopodobne. "Moim prywatnym zdaniem, takie rozróżnienie wersji konsol wprowadza spore zamieszanie na rynku. Gracze nie wiedzą co kupić, developerzy nie wiedzą na który format tworzyć gry a sprzedawcy nie wiedzą, które wersje zamawiać. Myślę, iż nie jest to właściwa strategia i nasza firma nie będzie mieszać graczom w głowach."
Microsoftowi trafił się również pewien rodzaj komplementu, gdy Harrison stwierdził, iż firma z Redmont zrobiła bardzo dużo dobrego w kwestii rozrywki elektronicznej, czego przykładem może być usługa Xbox Live, ale jak dodał to Sony jest pionierem rynku: "Naszą rolą od zawsze było wybieganie w przyszłość i przekraczanie barier. PS3 od początku była projektowana z myślą o obsłudze sieci. Nasze usługi oferować będą zarówno darmowe materiały do pobrania jak i możliwość zakupienia ich bezpośrednio u wydawcy. Chcemy aby firmy traktowały naszą konsolę jako doskonałe narzędzie przeznaczone zarówno do rozrywki jak i tworzenia społeczności czy rozprowadzania oprogramowania."
Harrison podkreślił także, iż firma Sony nasili wysiłki nad tworzeniem topowych gier: "Ponieważ mamy ten przywilej, iż jesteśmy twórcami konsoli, myślę, że spoczywa na nas duża odpowiedzialność jeśli chodzi o developing gier. Musimy skupić się na tworzeniu bardziej kreatywnych i innowacyjnych tytułów, w przeciwnym razie staniemy się kolejną firmą "średniego" szczebla a gracze pójdą gdzie indziej."