Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 stycznia 2013, 12:38

autor: Marcin Pietruszewski

Wystartował Kickstarter gry ROAM, nowego projektu byłego pracownika studia Gas Powered Games

Na horyzoncie pojawiła się kolejna gra o walce z zombie. Tym razem ten mocno eksploatowany ostatnimi czasy temat podejmie ROAM, w którym zadaniem gracza będzie po prostu przeżycie w świecie opanowanym przez nieumarłych. A wszystko to w konwencji multiplayerowej gry akcji z elementami RPG, z widokiem izometrycznym, dla maksymalnie czterech graczy.

Zombie najbardziej agresywne będą w nocy. - Wystartował Kickstarter gry ROAM, nowego projektu byłego pracownika studia Gas Powered Games - wiadomość - 2013-01-30
Zombie najbardziej agresywne będą w nocy.

Ryan Sharr to były pracownik Gas Powered Games, zajmujący się wcześniej m.in. Age of Empires: Online. Zach Barson jest jego przyjacielem jeszcze z czasów szkolnych. Wspólnymi siłami tworzą teraz ROAM – niezależną, multiplayerową grę akcji wzbogaconą elementami RPG. W zabawie będzie mogło wziąć udział do czterech graczy, a ich zadaniem ma być przetrwanie inwazji zombie. Autorzy uruchomili zbiórkę funduszy na realizację swojego pomysłu na stronie Kickstarter. ROAM trafi na PC. Główne elementy rozgrywki to:

Wyszukiwanie

Gracze będą potrzebowali do przetrwania jedzenia, wody, broni i narzędzi umożliwiających skuteczną walkę z żywymi trupami. Wszystkie te rzeczy zostaną umieszczone w świecie gry, trzeba je będzie jedynie odnaleźć. Postać kierowana przez nas będzie mogła biegać, skakać, wspinać się i wykonywać uniki.

Spotkamy również innych ocalałych. - Wystartował Kickstarter gry ROAM, nowego projektu byłego pracownika studia Gas Powered Games - wiadomość - 2013-01-30
Spotkamy również innych ocalałych.

Budowanie

Jeden z najważniejszych elementów ROAM. W celu obrony przed atakiem zombie otrzymamy możliwość budowy własnych umocnień lub ulepszania już istniejących konstrukcji.

Walka

Walczyć z agresywnymi nieumarłymi będziemy zarówno przy pomocy broni białej, jak i palnej. Gracze będą mieli możliwość skorzystania z gotowych narzędzi eksterminacji oraz tworzenia swoich. Dodana zostanie również opcja konstruowania własnych pancerzy i ubrań. Zombie będą bardziej agresywne w nocy, a walka z nimi ma być realistyczna – w ROAM będziemy mogli np. pozbawiać ich kończyn lub eliminować dobrze wymierzonym strzałem w głowę.

Walka będzie krwawa. - Wystartował Kickstarter gry ROAM, nowego projektu byłego pracownika studia Gas Powered Games - wiadomość - 2013-01-30
Walka będzie krwawa.

Przeżycie

Głównym celem ROAM będzie po prostu przetrwanie w nieprzyjaznym świecie. Na swojej drodze spotkamy także innych ocalałych, którzy mogą przyłączyć się do grupy, wzmacniając nasze szanse na przeżycie. Nie wszyscy będą jednak przyjaźnie nastawieni – w świecie gry nie zabraknie bandytów, którzy dostaną możliwość budowania swoich obozów czy wysyłania patroli w celu przejęcia siłą naszych zapasów.

Z żywymi trupami walczyć będziemy m.in. na podwórkach. - Wystartował Kickstarter gry ROAM, nowego projektu byłego pracownika studia Gas Powered Games - wiadomość - 2013-01-30
Z żywymi trupami walczyć będziemy m.in. na podwórkach.

Świat gry będzie generowany losowo, dlatego nie zdarzą się dwie identyczne rozgrywki. Wraz z przyjaciółmi przemierzymy tereny miejskie, wiejskie oraz przedmieścia. Według zapewnień producentów w ROAM każdy znajdzie coś dla siebie:

  • Fanów strategii typu RTS i gier z gatunku Tower Defense zainteresuje budowanie bazy i obrona jej w bitwach na dużą skalę.
  • Fani RPG akcji i gier typu MOBA docenią zróżnicowane walki i spory wybór dostępnych broni.
  • Zwolennicy shooterów będą zadowoleni z systemu strzelania opartego na umiejętnościach.
  • Fani RPG otrzymają możliwość eksploracji sporego świata gry, interakcji z postaciami NPC oraz zbierania łupów i rozwoju postaci.

Zbiórka funduszy rozpoczęła się 25 stycznia i potrwa do 24 lutego. Autorzy mają na celu zebranie 40 tysięcy dolarów, przy czym na koncie mają już prawie 28 tysięcy. Wydaje się więc, że projekt uda się zrealizować – będzie to sukces dla byłego pracownika studia Gas Powered Games, biorąc pod uwagę fakt kiepskiej skuteczności podobnej akcji jego byłego pracodawcy (Kickstarter projektu Wildman), o której pisaliśmy wcześniej.

Deweloperzy po uzbieraniu 40 tysięcy dolarów będą mogli dokończyć pracę nad grą. Obiecują także, że gdy otrzymają od graczy 45 tysięcy to zaimplementują w ROAM obsługę pojazdów; przy 50 tysiącach system rozbudowy umiejętności postaci, a przy 60 tysiącach przeznaczą więcej bonusów dla fundatorów. Póki co, nie zdradzają, czego możemy się spodziewać, gdy na ich koncie wyląduje 70 tysięcy dolarów. Obecnie każdy wpłacający minimum 10 dolarów otrzyma soundtrack z gry i zestaw przedmiotów ułatwiających rozgrywkę; przelewając na konto producentów 15 dolarów dostaniemy swoją cyfrową kopię gry przed jej pojawieniem się na rynku oraz możliwość udziału w beta testach; przy wpłacie 55 dolarów otrzymamy soundtrack oraz cztery egzemplarze gry przed jej premierą wraz z dostępem do beta testów – dla siebie i dla przyjaciół. Dodatkowym bonusem będzie też jeszcze potężniejszy zestaw przedmiotów ułatwiających rozgrywkę – również dla czterech osób.

Po zakończeniu prac ROAM ma być dostępny na platformie Steam.