autor: Łukasz Szliselman
Worlds of Magic ufundowane na Kickstarterze
Worlds of Magic, polska gra strategiczna typu 4X, osiągnęła sukces na Kickstarterze. Studio Wastelands Interactive otrzymało od fanów wymagane 30 tysięcy funtów i już planuje, na co przeznaczyć dodatkowe fundusze.
Worlds of Magic, czyli próba nawiązania do klasycznej gry strategicznej Master of Magic, została ufundowana na Kickstarterze. Tytuł powstaje w polskim studiu Wastelands Interactive, którego dorobek obejmuje kilka turowych strategii w kilmatach II wojny światowej. Ekipa poprosiła miłośników gatunku (szczególnie tych pamiętających Master of Magic) o 30 tysięcy funtów. Sumę tę udało się zebrać na tydzień przed końcem akcji. Gratulujemy Polakom sukcesu i życzymy miłej pracy!
Jak to zwykle bywa przy takich okazjach, autorzy pomyśleli o celach dodatkowych, na które zamierzają przeznaczyć nadprogramowe pieniądze. Zebranie kwoty 35 tysięcy funtów sprawi, że w Worlds of Magic pojawi się kolejna, siódma grywalna rasa. Następnym progiem jest 40 tysięcy, po przekroczeniu którego twórcy powołają do życia specjalne potwory (bazyliszki, smoki, olbrzymie węże) porozrzucane po świecie gry. Już sama walka z nimi zapewne będzie czymś ciekawym, ale magowie odznaczający się mądrością zdołają zwerbować te istoty do swojej armii.
Jeśli chodzi o datę premiery Worlds of Magic, Wastelands Interactive celuje w styczeń 2014 roku. W pierwszej kolejności gra pojawi się na komputerach osobistych z zainstalowanym systemem Windows. Kilka miesięcy później otrzymamy wersje na Maca i Linuksa, a pod koniec przyszłego roku na urządzenia przenośne z iOS-em lub Androidem na pokładzie. Chcąc zagwarantować sobie cyfrową kopię produkcji już teraz, należy podarować twórcom co najmniej 9 funtów za pośrednictwem Kickstartera. Można to zrobić pod niżej podanym adresem:
Worlds of Magic walczy właśnie o swoje miejsce na Steamie. Polska produkcja pojawiła się na Steam Greenlight i jeśli uzyska odpowiednią liczbę głosów, trafi na platformę dystrybucji cyfrowej studia Valve. Rodakom da się pomóc nie ponosząc żadnych kosztów w tym miejscu:
Przypominamy, że Worlds of Magic to strategia turowa typu 4X, co oznacza, że do zwycięstwa poprowadzi nie tylko ekspansja militarna, lecz również rozwój ekonomiczny, dyplomacja, czy rozbudowa naszego mocarstwa. Tytuł pozwoli graczom wcielić się w potężnego maga władającego początkowo małą wioską, która z czasem może przeobrazić się w rozległe imperium. Do wyboru będziemy mieli sześć frakcji, z których do tej pory wymieniono cztery: ludzi, elfów, krasnoludów i nieumarłych. Na forum gry trwa właśnie głosowanie, czy piątą rasą mają być orkowie czy draconianie.
Gracze będą mogli rozwijać się w dowolnej z 12 szkół magii, przy czym promowana ma być wszechstronność. Łączenie różnych rodzajów zaklęć zaowocuje równie efektywnymi, co efektownymi kombinacjami. Zasady rozgrywki oparte zostaną na zmodyfikowanym systemie D20, znanym z trzeciej edycji stołowej gry Dungeons & Dragons.