Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2006, 13:13

autor: Maciej Myrcha

World of Warcraft motorem napędowym sukcesu Vivendi Universal Games

Francuski gigant medialny, firma Vivendi Universal, podał wyniki finansowe grupy za ubiegły rok. Nas interesują oczywiście wieści z podwórka Vivendi Universal Games, czyli ramienia firmy zajmującego się grami, a te są więcej niż dobre. Otóż przychody VUG w roku 2005 podskoczyły aż o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Francuski gigant medialny, firma Vivendi Universal, podał wyniki finansowe grupy za ubiegły rok. Nas interesują oczywiście wieści z podwórka Vivendi Universal Games, czyli ramienia firmy zajmującego się grami, a te są więcej niż dobre. Otóż przychody VUG w roku 2005 podskoczyły aż o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. I nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, jeśli dodam, iż głównym "sprawcą" tej sytuacji jest World of Warcraft.

Całkowity przychód VUG w zeszłym roku zamknął się kwotą 641 milionów Euro, a World of Warcraft z 5.5 milionami subskrybentów (obecnie) odegrał niebagatelną rolę w osiągnięciu tak znakomitego rezultatu. Tuż za sieciowymi zmaganiami w świecie Azeroth znalazł się 50 Cent: Bulletproof, który w ostatnim kwartale 2005 znalazł ponad milion odbiorców. Co ciekawe, mimo tak dobrych wyników sprzedaży, w czwartym kwartale ubiegłego roku VUG odnotowała spadek przychodów w porównaniu z rokiem poprzednim o ponad 7%.

Dobrze sprawowały się także pozycje Robots i The Incredible Hulk: Ultimate Destruction, a także Crash Tag Team Racing, no i F.E.A.R., nic więc dziwnego, iż kierownictwo Vivendi Universal jest zadowolone z osiągnięć swojego "growego" dziecka.

gry