autor: Kamil Zwijacz
World of Tanks - twórcy omawiają zmiany w grafice
Firma Wargaming opublikowała materiał wideo, omawiający zmiany graficzne, których w tym roku doczeka się popularna produkcja free-to-play. Usprawnienia będą ogromne - od znacznie bardziej dopieszczonych modeli pojazdów, przez "żyjące" środowisko, aż po nowe efekty specjalne.
Twórcy gry World of Tanks ujawnili nowe szczegóły dotyczące zmian szykowanych na bieżący rok. Największe usprawnienia czekają oprawę graficzną, na której skupili się deweloperzy firmy Wargaming w najnowszym materiale wideo. Nagranie rozpoczyna się od ukazania ewolucji pojazdów. W dniu premiery produkcji, czołgi były zbudowane z około 8 tys. poligonów, co związane było z wydajnością ówczesnych komputerów osobistych. Obecnie możemy bawić się maszynami stworzonymi nawet z 18 tys. poligonów. Sytuacja w najbliższych miesiącach zmieni się jednak diametralnie i większość pojazdów będzie mieć około 50 tys. poligonów, a te najbardziej dopieszczone pochwalą się nawet 100 tys. poligonów. Co to oznacza dla nas? Oczywiście ładniejsze widoki, brak kanciastych luf, itd. Naturalnie to nie wszystko, co twórcy mają do zaoferowania.
W związku z wielką ilością pojazdów dostępnych w grze, wprowadzenie tak dużych zmian w grafice wymaga wykorzystania nowej techniki opracowania modeli, pozwalającą na uzyskanie dużej szczegółowości modeli przy jednoczesnym odciążeniu karty graficznej. Dodatkowo, dzięki zaawansowanemu systemu mapowania tekstur, twórcy chcą wywołać na graczu wrażenie, ze ma do czynienia z wielką i ciężką maszyną, a nie zwykłą zabaweczką. By jak najdokładniej odwzorować poszczególne pojazdy, deweloperzy wykorzystują zdjęcia, wzory oraz skaner 3D, który przydaje się także przy tworzeniu nigdy niewyprodukowanych maszyn.
Oprócz samych czołgów, udoskonalone zostanie także środowisko, które ma być bardziej realistyczne, dzięki wykorzystaniu tych samych technik, których twórcy używają podczas tworzenia pojazdów. Oprócz ładniejszych budynków, wody, itd., wprowadzone zostaną ulepszone efekty (np. dym i ogień). Mapy staną się bardziej „żywe”, dzięki np. drzewom i trawie poruszającym się na wietrze i wskutek pobliskiego wybuchu oraz przez dodanie zmiennych warunków pogodowych i pór roku.
Widać, że twórcy poczuli na plecach mocny oddech konkurencyjnego War Thunder i dodatku Wojska Lądowe. Więcej szczegółów na temat szykowanych zmian znajdziecie na powyższym materiale wideo.