Steam wkrótce poinformuje Cię, czy gra oferuje pełną obsługę padów PlayStation
Ja tam naklejam naklejki z przyciskami od Xboxa na Dualsensa zamiast sie bawic w jakies modyfikacje.
Nie dziwne, na pc od zawsze działały idelnie te od xboxa i third party na xinput. Sterownik ps na widnowsie nawet nie jest wspierany, z wszystkich luncherów tylko steam dostarcza swój na ich obsługę.
Gier które nie obsługują tych padów jest jeszcze więcej, bo pewno ze 90%+, gdyby nie wbudowana obsługa steama było by więc słabiutko, bo sony ma wywalone.
W zasadzie to dzięki steam sony może olać i nic nie robić nadal, tak samo jak dzięki innym projektom jak ds4windows, ich pady nie wspierają xinput i pochodnych, a to standard w grach pc, nikogo wina, że sony nie wspiera xinput.
Natomiast ostatecznie to twórcy powinni ostatecznie ruszyć tyłek i je obsługiwać.
[2]
Przez lata pady od Xboxa bez problemu laczyly sie z PC a te od PS mialy dawniej jakies problemy (chyba za czasow PS3?). I tak sie utarlo, ze do gier na PC uzywac pada od X'a.
No, ale PS4 miało premierę 10 lat temu, to jest chyba wystarczająco dużo czasu, żeby się przestawić z takiego myślenia.
Przecież od Windowsa 10 pady od PS4 działają wyśmienicie nawet w starych grach. Ba wciśnięcie przycisku PS powoduje otworzenie steam w Big Picture. Jednak osobiście sam byłem zadziwiony bo pamiętałem pogłoski że na pc tylko pady od Xklocka a okazuje się że nie ma absolutnie najmniejszego problemu z tymi od PS - czy to stare platformówki pokroju jazjackrabbit2, Rayman2, czy nowe gry jak Jedi fallen order
To dobra zmiana. Ale chciałbym żeby Steam zaczął w końcu informować mnie o rozładowujących się akumulatorkach w padzie. Wiem że taka funkcja jest na konsolach i przydałaby się również na kompach
Kilka miesięcy temu zakupił DualSensa do PC, żeby ograć na nim produkcje Sony z wykorzystaniem ichniejszej haptyki i adaptive triggers.
W tym newsie kluczowe jest zdanie "Oferujący wsparcie dla tego sprzętu deweloperzy będą mogli określić także, czy jest ono pełne, czy tylko częściowe.".
Okazuje się bowiem, że poza podstawową funkcjonalnością nawet ich własne tytuły nie koniecznie tę technologię obsługują, a co więcej - w większości obsługują ją jedynie łącząc się na kablu.
Dodanie tych informacji bezpośrednio na Steam to świetna nowina, bo do tej pory trzeba się było posiłkować zewnętrznymi listami.
Mam nadzieję, że będzie to też impulsem dla developerów do przygotowania gier z pełnym wsparciem, bo na tę chwilę jest niestety straszna bieda - https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Controller:DualSense.
W życiu nie widziałem pada od ps przy pc-ecie. Po co sobie rzycie utrudniać, glify nie pasują do tych na ekranie, steam jeszcze ma steam input i działają, ale poza nim nie ma dla nich wsparcia w widnowsie. Kup se od xboxa i graj normalnie z jednej czujki 2,4 ghz nawet 8 padów z trzech generacji xboxa działa idealnie niezależnie od lunchera.Te od sony tylko blut (lag!!!) i tylko na stemie, idiotyzm.
Gdybym miał grać w jakąś hardcorową grę quick time event to tylko na PlayStation bo znam intuicyjnie rozkład wszystkich przycisków. Na padzie w stylu xbox już nie nawet pomimo tego że gram na takim od lat.
Pady od Xbox lub podobne mogą być popularne na pc z tego powodu że są sprzedawane z nadajnikem, te od PlayStation już nie, więc grałem na dualshock 4 przez usb. A i z tym był problem bo czasem gry go nie wykrywały. Za to podróbkę tego od Xboxa wszystkie gry wykrywają momentalnie i nawet nie muszę konfigurować sterowania, wszystko śmiga.