Komentarze do wiadomości: Wiedźmiński Projekt Sirius może mieć proceduralnie generowany świat

Forum Gry RPG
Dodaj komentarz
05.10.2022 18:51
Roy_Batty
1
3
odpowiedz
Roy_Batty
17
Legionista

Red alert.

05.10.2022 18:52
😢
2
odpowiedz
boy3
125
Legend

Tylko nie to

05.10.2022 18:59
3
odpowiedz
pawel1812
75
Generał

Trzeba pamiętać, że project Sirius to nazwa projektu, robionego przez Molasses Flood od dłuższego czasu. To nie jest ten Wiedźmin, który będzie początkiem nowej sagi. Ciężko stwierdzić czy będzie to poziom gier REDów. Raczej nie sądzę, bo to studio jest raczej małe, jak na dużą grę. Być może ten projekt zobaczymy jako pierwszy z tych wszystkich zapowiedzianych. Bo też chyba najwcześniej został rozpoczęty.

Trochę zaskoczył mnie w sumie fakt, że oni też robią coś, co będzie Wiedźminopodobne. Bo przez dłuższy czas nie informowali co robią, a po wielkości studia wnioskowałem, że to będzie coś z uniwersum, ale raczej zupełnie inny typ gry.

post wyedytowany przez pawel1812 2022-10-05 19:02:26
05.10.2022 19:51
4
odpowiedz
1 odpowiedź
MewsoNs
81
Generał

Stawiam, że to survival jakiś. Raz, że modne, dwa, że ten typ łatwo wytłumaczyć Coopem, czy multiplayerem.

post wyedytowany przez MewsoNs 2022-10-05 19:52:02
06.10.2022 11:12
JeicamPL
😊
4.1
JeicamPL
93
This Unit have a Soul

A ja bym bardziej stawiał na h&s w stylu Diablo, grałby.

05.10.2022 19:52
5
2
odpowiedz
Asiek777
39
Chorąży

To ja napiszę na pocieszenie, że jakieś 2 lata temu rozmawiałem z osobą z branży, Mówiła mi, że jej znajomi z CDP wypróbowują/testują podejście, w którym robi się zaawansowaną symulację procesów geologicznych, a jej efekty są obrabiane przez normalnych developerów i wstawiane do gry jako normalne assety.
Obstawiam takie użycie procgen'u. I wtedy nie trzeba się o nic martwić.

05.10.2022 19:58
quark
6
1
odpowiedz
quark
79
Generał

Co by to oznaczało dla gry? Obszary, jakie przyszłoby nam przemierzać, mogłyby wyglądać inaczej dla każdego gracza. Rozłożeniem obiektów na mapie zajmowałby się bowiem specjalny algorytm.

Nie do końca. To że gra skorzysta ze świata tworzonego proceduralnie nie musi oznaczać, że ten świat będzie się generował dla każdego gracza inaczej jak lochy w Diablo 2.
Przy produkcji gier często korzysta się z narzędzi takich jak Houdini, które i owszem generują świat, ale robią to na etapie produkcji gry. Potem to co wypluje program i tak jest weryfikowane, modyfikowane, sklejane z innymi elementami świata stworzonymi "ręcznie". Finalnie i tak każdy gracz otrzymuje dokładnie ten sam świat.
Moim zdaniem nie ma powodów do obaw. Raczej chodzi tu o zwykłe ułatwienie sobie roboty, po to żeby nie musieć stawiać każdego drzewka, każdego wzniesienia czy każdego strumyka ręcznie.

05.10.2022 20:44
7
1
odpowiedz
rniczypo
144
Starchaser

Hack & Slash! ;)

05.10.2022 21:53
8
odpowiedz
zanonimizowany1255967
74
Generał

Bo każda z tych 3 serii o wiedźminie będzie inna
-nastęcą dzikiego gonu będzie trylogia polaris
-syrius to pewnie mmo czy innym multi, z dużym światem skoro potrzebują generatorów
-canis majoris to będzie bardziej gra akcji niż rpg, dla innej grupy odbiorców

Forum Forum Gry RPG
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl