Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 listopada 2022, 09:38

Wiedźmin 3 Next Gen naprawi jedną z bardziej irytujących rzeczy w grze

Pozornie drobna modyfikacja w nadchodzącej aktualizacji Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu zdaje się być jedną z najbardziej wyczekiwanych przez fanów zmian.

Źródło fot. Grupa CD Projekt.
i

„Next-genowa” aktualizacja Wiedźmina 3 ma poprawić nie tylko wygląd tej już wiekowej produkcji. Deweloperzy obiecali też usunięcie błędów i rozmaite poprawki w rozgrywce, choć na temat tych usprawnień nie powiedziano zbyt wiele w trakcie ostatniej transmisji.

Jedną z planowanych zmian ujawnił Philipp Webber, reżyser kampanii trzeciego Wiedźmina. Dokonał tego we wpisie na Twitterze. Zespół CD Projekt RED ma usunąć jedną z bardziej irytujących słabości Geralta: niesławne „szklane kostki”.

Biali wiedźmini nie potrafią skakać

W założeniu wiedźmini to zmutowani zabójcy potworów, mający sporą fizyczną przewagę nad zwykłymi ludźmi. Jednakże łatwo było zapomnieć o tym w Dzikim Gonie, jeśli zdarzyło nam się skoczyć z murku – albo nawet z płotu.

Wiedźmin 3 przesadził bowiem z obrażeniami od upadku i Geraltowi zdarzało się ginąć po „locie” ze śmiesznie niskich przeszkód. Zwłaszcza jak na standardy gier wideo, choć chyba nawet najwięksi zwolennicy realizmu uznaliby, że śmierć po zejściu z krawędzi dość niskiego mostu wiodącego do Kasztelu Wrońce to gruba przesada.

„Szklane kostki” Białego Wilka zaskakiwały graczy jeszcze w zeszłym roku. Wystarczy rzucić okiem na poniższy wątek w serwisie Reddit. W niemal każdej innej grze upadek z takiej wysokości zaowocowałoby co najwyżej lekkimi obrażeniami, a i w prawdziwym świecie nie byłby on zabójczy.

(Pomińmy komentarze internautów, jakoby autor wątku otarł się o śmierć już przy poprzednich skokach).

Fall damage > next-genowa grafika

Powyższy filmik pokazuje też jedyny sposób na uniknięcie nagłej śmierci: wykonanie przewrotu przy lądowaniu. W teorii rozwiązuje to problem, a na pecetach zawsze pozostają mody. Jednak nie zmienia to faktu, że wrażliwość Geralta na grawitację zakrawa na parodię (warto też pamiętać, że mechanikę przewrotów chroniących od obrażeń dodano w aktualizacji 1.08, prawie 3 miesiące po premierze).

Mimo wszystko wielu może zaskoczyć, że informacja o poprawieniu tego aspektu wzbudziła ogromny entuzjazm wśród graczy. Wątek poświęcony tej zmianie na wiedźmińskim podforum w serwisie Reddit to najwyżej oceniany temat poświęcony aktualizacji Wiedźmina 3. W chwili publikacji tej wiadomości ma on 12 tysięcy łapek w górę, o 4-6 tys. więcej niż kolejne najpopularniejsze wpisy na temat uaktualnienia.

Oczywiście internauci nie byliby sobą, gdyby nie zastanawiali się, co dokładnie oznacza „poprawienie obrażeń od upadku”. W końcu twórcy na pewno mogli pomyśleć, że były one zbyt łagodne w oryginale i dobiegający setki Geralt powinien łamać swoje kostki przy zwykłym skoku.

Inni gracze wspominają własne doświadczenia z tą mechaniką i powstałe w ten sposób „alternatywne zakończenia” wiedźmińskiej trylogii CD Projektu. Od niefortunnego skracania sobie drogi przez skakanie z niskich schodów po zabójcze (pięciostopowe) przepaście – obrażenia od upadku dostarczyły fanom wielu pamiętnych zgonów. Zapewne niektórzy zatęsknią za nimi po debiucie aktualizacji Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu 14 grudnia.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej