Wiedźmin 3: Dziki Gon - patch 1.09 poprawi wydajność na PlayStation 4
Mam nadzieję że 1.09 naprawi to co zepsuto w 1.08.4 czyli duże spadki klatek z 50-60 do 27-30 klatek (niezależnie od ustawień graficznych) w novigradzie na okrawkach, nie wiem jak się sprawa ma w innych miejscach novigradu i innych częściach świata ale na 1.08 wszystko było w porządku i takich spadków nie było nigdzie
Bardzo dobra wiadomosc, kupilem Wieska jakis miesiac, moze poltora temu. Niestety duzo obowiazkow na glowie i premiera TPP kazaly odlozyc go na polke, mialem zaczac grac jakos w polowie pazdziernika. Troche extra plynnosci nigdy nie zaszkodzi :)
Rewo Spadki są były i będą ale na patchu 1.08 nie było aż takich dużych spadków po 1.08.4 są takie że aż oczy bolą to jest tylko kilka wąskich uliczek z kilkoma postaciami a gra chodzi tam jakby poruszało się naraz z 500 ludzi, po przejściu kilkudziesięciu metrów są podobne uliczki i gra chodzi już w przedziale 50-60 klatek, mam na koncie 76 godzin gry i chodziłem tymi uliczkami mnóstwo razy i dam sobie rękę uciąć że takich spadków nie było chyba że na tych pierwszych patchach 1.01,1.02
Słyszałem że lista zmian ma być spora. Jeśli nie w patchu 1.09 to w patchu 1.10, który ma wyjść w tym samym czasie albo zaraz po 1.09 (różne wersje tłumaczenia wpisu Momota). Nic tylko trzeba czekać bo jest na co :)
LinHaX [3]
Troche extra plynnosci nigdy nie zaszkodzi :)
Ale zdajesz sobie sprawę, że ta ekstra płynność to jest w tym wypadku dobicie do 30 fps?
Tak tak w poprzednich patchach też miała być poprawa wydajności a jej nie było więdz takie bajeczki to niech swoim dzieciom opowiadają a nie nam konsumentom niech jeszcze większy downgrade zrobią byleby to 30 fps było wiedźmin i tak jak dla mnie ma brzydką oprawę wizualną...
Gówniane studio to i gówniana optymalizacja, nie ma w tym nic zaskakującego.
Gram od 3 dni na PS4. Spadki mam tylko podczas walk i cutscenek. Poza tym, jest wszystko w porządku.
@planeswalker
A MGS i tak nie będzie GoTY, trolololo...
Liczę na to że rozpiska pojawi się w przyszłym tygodniu, skoro patch ma wyjść jeszcze przed dodatkiem.
@Damian i pewnie wcale cię to nie denerwuje że masz spadki podczas walk....
BTW. Idź sobie na bagna i trochę tam pobiegaj to sobie ujrzysz 21 Klateczek a patchy jeszcze pogarszają sprawę także niech te psy redzi się walą bo z taką grafą takie klatki to wstyd.. Taki Infamous który ma otwarty świat działa doskonale i często nawet działa w 40 fps nie ma prawie wgle spadków animacji a grafiką niszczy brzydala wiedźmina
@planeswalker
A MGS i tak nie będzie GoTY, trolololo...
Jaki to ma związek z tematem? A i chciałem zauważyć, że do premiery Fallouta 4 na pewno będzie, a potem już nie wiadomo :)
Obiecanki cacanki. Od pół roku nie potrafią tej gry naprawić, więc i teraz raczej im się nie uda. Ich silnik to zwykła porażka. Taka przeciętna grafika i takie problemy z płynnością.
Cre‹A›ToR
Jeszcze kilka lat temu, musiałem mieć fullhd, 60fps'ów i zero spadków. Teraz mnie już to nie denerwuje. Jak od czasu do czasu zwolni podczas walki, to mi to w ogóle nie przeszkadza. Na bagnach byłem, nie widziałem, żeby klatki spadały, w normalny dzień. Ale jak w nocy padało, to już do 20fpsów spadało. Lecz nadal mówię - nie przeszkadza mi to. Gra jest tak przyjemna, że drobne spadki płynności mi totalnie nie przeszkadzają.
"Jaki to ma związek z tematem?"
Jak to jaki związek, wystarczy poczytać czyjeś komentarze, w wątku natywnym Wiedźmina i wnioski nasuwają się same.
"A i chciałem zauważyć, że do premiery Fallouta 4 na pewno będzie"
A kto tak powiedział? Jakiś autorytet, którego należy słuchać?
"Taki Infamous który ma otwarty świat działa doskonale i często nawet działa w 40 fps nie ma prawie wgle spadków animacji a grafiką niszczy brzydala wiedźmina"
Ten sam Infamous, który ma statyczne oświetlenie i pozbawiony jest dynamicznych cieni? Czy jakiś inny może? :)
Jak to jaki związek, wystarczy poczytać czyjeś komentarze, w wątku natywnym Wiedźmina i wnioski nasuwają się same.
Nie wiem czyje, oświeć mnie.
A kto tak powiedział? Jakiś autorytet, którego należy słuchać?
Jest to obecnie najlepiej oceniona gra w tym roku jakbyś nie zauważył. Ale poczekajmy do końca roku, bo może się jeszcze coś zmieni.
@Damian1539 nie przeszkadza ci to serio ??no jak chcesz twoja sprawa ale ja jako posiadacz ps4 płacę i wymagam pamiętam jakie to były ochy i achy na ps4 że niby 1080p60fps będzie standardem w prawie każdej grze a tak nie jest prócz fify, bym się nie denerwował nawet jakby mnie oszukali i by było tylko 30fps ale sory 20 klatek to po prostu kpina...
Nie denerwuje jakoś. Wydałem kupę kasy na konsolę, i 5 razy tyle na gry na nią, ale mnie to nie denerwuje. Może dlatego, że dziennie siadam przez TV na 3-4 godzinki, gram w kilka gier, żeby się rozluźnić i tyle. Nie przeszkadzają mi spadki fps'ów, mniejsza rozdzielczość, doczytywanie się obiektów, czy nawet niedopracowane gry. Ja się umiem przy tym bawić :)
@Gerr nie obchodzi mnie to czy ma statyczne oświetlenie czy nie jak dla mnie Infamous Pięknie wygląda i ma świetną optymalizację a wieśka graficznie i optymalizacyjnie niszczy i taka jest prawda
"Nie wiem czyje, oświeć mnie."
Wybacz mi, pomyliłem Cię z pewnym trollem...
"Jest to obecnie najlepiej oceniona gra w tym roku jakbyś nie zauważył. "
Ależ nie jest, ma wysokie oceny, ale na pewno nie najwyższe (może poza Xboxem), no i na PS4 z mniejszą ilością wystawionych recenzji o tą jedną dziesiątą, problem w tym że te oceny nadal nie świadczą o niczym...
"@Gerr nie obchodzi mnie to czy ma statyczne oświetlenie czy nie jak dla mnie Infamous Pięknie wygląda i ma świetną optymalizację a wieśka graficznie i optymalizacyjnie niszczy i taka jest prawda"
Ale jak może Cię nie obchodzić, skoro na optymalizację i szeroko pojętą "grafikę" ma to olbrzymi wpływ? Jedyne co tam może niszczyć, to styl graficzny i gra świateł za pomocą wszelkich halogenów... tylko że doszukiwanie się halogenów w takim wiedźminie...
Wybacz mi, pomyliłem Cię z innym trollem...
Nie ma za co, nie obrażam się.
Ależ nie jest, ma wysokie oceny, ale na pewno nie najwyższe (może poza Xboxem), no i na PS4 z mniejszą ilością wystawionych recenzji o tą jedną dziesiątą, problem w tym że te oceny nadal nie świadczą o niczym...
Gra obecnie ma najwyższe oceny i to jest fakt, a to że ma kilka recenzji mniej od innej gry nie ma żadnego znaczenia.
"Jakie to ma znaczenie, gra obecnie ma najwyższe oceny i to jest fakt."
Takie ma znaczenie, że każda ocena ma wpływ na średnią i tak na PC, najlepiej oceniane jest Undertale (z 5 recenzji- 9,8), dalej jest GTA 5 (z 56) i ex aequo Wiedźmin i MGS z różnicą 18 recenzji (z tego wynika że najlepiej oceniane jest tu GTA, potem Wiedźmin, potem MGS), na PS4 różnica to 6 recenzji, a ocena różni się o 1/10 (więc nie da się stwierdzić która gra oceniana jest lepiej, bo nie wiadomo jak ocenia tu MGSa te 6 portali).
Jedyny fakt to, to że na XBOXA jest oceniana najlepiej, jednak jedynie z 9 recenzji.
Z tego wynika że nie jest najlepiej oceniana, ot jest w czołówce, a różnice są niewielkie. Ot, średnia potrafi przekłamać, trzeba by liczyć oceny i porównywać ilości żeby stwierdzić która gra jest lepiej oceniana, ale i z tego byłoby ciężko, bo dla jednego portalu, lepsza jest jedna gra, a dla innego inna. Mam nadzieję że nie zagmatwałem nadto.
Ostatnio jak poprawili wydajność w jednej lokacji to pogorszyli ją w drugiej... niech tym razem się postarają, pomimo że Wiedźmina ukończyłem już 2 miechy temu to miło byłoby kiedyś do niego wrócić ze świadomością że cała gra będzie płynnie chodzić, a nie te 80% gry.
Gerr -> skoro taki system oceniania nie jest dla ciebie miarodajny to możesz zebrać oceny największych portali i porównać. Gwarantuje, że MGS również będzie w tym zestawieniu najlepszy.
Taki Infamous
Ale co ty porównujesz, wiedźmin ma w scenie znacznie więcej obiektów, nie bronię ich, bo to i tak żenada, ale bardziej wypada porównywać do gier ala bloodborne.
Kaszanka, o co ci chodzi? Porównanie bardzo na miejscu,, gdyż infamous śmiga w 50fps a graficznie wygląda zaj*biście. Jednak to ex, więc co się dziwić.