Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzymał mały patch, poprawia wydajność na GeForce RTX 40
Zeszłotygodniowa aktualizacja 4.02 nie spełniła oczekiwań graczy związanych z poprawą wydajności Wiedźmina 3. CD Projekt RED wypuścił drobną łatkę skierowaną do właścicieli konkretnych kart graficznych.
W zeszłym tygodniu Wiedźmin 3: Dziki Gon doczekał się sporej aktualizacji o oznaczeniu 4.02. Łatka miała rozwiązać część problemów trapiących polską produkcję od czasu next-genowego update’u, wprowadzonego do gry pod koniec zeszłego roku. Niestety zeszłotygodniowa aktualizacja wciąż nie wyeliminowała wszystkich bolączek graczy.
Odpowiadając na najpoważniejsze zarzuty, studio CD Projekt RED wprowadziło dzisiaj drobną łatkę, skierowaną do posiadaczy kart graficznych GeForce RTX serii 40.
Hotfix skupia się na problemach, z jakimi borykali się właściciele rzeczonych układów graficznych korzystających z technologii DLSS 3. Deweloper sugeruje, że stabilność gry ma ulec poprawie.
W komentarzach pod postem w serwisie Twitter pojawiła się jednak grupa graczy, sugerująca, że podobna łatka powinna zostać zaimplementowana również z myślą o starszych układach z serii RTX 30 oraz RTX 20, wykorzystujących poprzednie inkarnacje technologii DLSS. Zwracają uwagę, że wydajność oraz stabilność gry uruchamianej na starszych kartach graficznych firmy NVidia również pozostawia wiele do życzenia, co ich zdaniem wymaga interwencji dewelopera.
Pozostaje wierzyć, że drobny hotfix do next-genowego Wiedźmina 3 jest jedynie początkiem dalszych prac ku lepiej zoptymalizowanej i przyjemniejszej w odbiorze grze.