Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 marca 2014, 11:09

Watch Dogs – funkcje multiplayerowe można całkowicie wyłączyć

Twórcy ze studia Ubisoft Montreal poinformowali, że w grze Watch Dogs funkcje związane z zabawą wieloosobową będzie można całkowicie wyłączyć za pośrednictwem menu konfiguracji. Informację taką podano podczas zorganizowanej niedawno rozmowy z twórcami na żywo.

Samotnicy grający w Watch Dogs nie będą musieli martwić się o niechciane ataki ze strony innych graczy. - Watch Dogs – funkcje mutliplayerowe można całkowicie wyłączyć - wiadomość - 2014-03-10
Samotnicy grający w Watch Dogs nie będą musieli martwić się o niechciane ataki ze strony innych graczy.

Jednym z wielu ciekawych aspektów, jakie wiążą się z grą Watch Dogs, jest rozgrywka wieloosobowa. Jak wiadomo od dłuższego czasu, nie uświadczymy tutaj klasycznego, odrębnego multiplayera, a zamiast tego otrzymamy możliwość łączenia zabawy jednoosobowej z wchodzeniem w interakcje z innymi graczami. Niejedna osoba wyczekująca „hakerskiego” sandboksa od studia Ubisoft Montreal mogła poczuć obawę o to, że użytkownicy będą w stanie psuć zabawę innym, lecz najwyraźniej deweloper wziął to pod uwagę. Udostępniona zostanie bowiem możliwość całkowitego wyłączenia funkcji multiplayerowych poprzez menu konfiguracji gry.

”Wszystkie sieciowe aktywności stanowią po prostu część menu. Są kwestią wyboru. A jeśli kogoś to nie kręci… może to całkowicie wyłączyć” – powiedział Danny Belanger, główny projektant gry, podczas streamowanej na żywo rozmowy z deweloperami z Ubisoft Montreal. – „Mamy tu też ważny mechanizm nazwany tarczą. Ktoś, kto chce dostać się do Twojej gry, nie może podejmować próby za próbą i spamować w ten sposób – do czasu, aż sam zrobisz się agresywny i zaczniesz pchać się w cudze rozgrywki. Wtedy staniesz się całkowicie dostępny. Ale to koniec końców wybór, który należy tylko do gracza.”

Grafika w Watch Dogs uległa ponoć pogorszeniu w ciągu ostatnich miesięcy. Czy aby na pewno? - Watch Dogs – funkcje mutliplayerowe można całkowicie wyłączyć - wiadomość - 2014-03-10
Grafika w Watch Dogs uległa ponoć pogorszeniu w ciągu ostatnich miesięcy. Czy aby na pewno?

Po kilku miesiącach ciszy, miniony tydzień przyniósł Watch Dogs ponowny rozgłos. Jednak raczej nie objawia się on w sposób, jakiego życzyliby sobie twórcy – rzecz ma bowiem związek z ostatnim zwiastunem, opublikowanym z okazji ujawnienia finalnej daty premiery gry (znajdziecie go na końcu wiadomości). W sieci zawrzało, gdy internauci dopatrzyli się na trailerze znacznego obniżenia jakości grafiki względem oficjalnych prezentacji z targów E3. Deweloper zaczął się bronić, odsyłając do pochlebnych relacji napisanych przez redaktorów, którzy niedawno mieli okazję przetestować produkcję (dotyczy to również naszego tekstu), lecz sytuacja jeszcze się nie uspokoiła.

Światowa premiera Watch Dogs nastąpi 27 maja. Termin ten dotyczy wersji na komputery osobiste oraz konsole starej (Xbox 360, PlayStation 3) i nowej generacji (Xbox One, PlayStation 4). Wyjątkiem jest edycja przeznaczona na Wii U, która zadebiutuje z pewnym opóźnieniem. W naszym kraju tytuł otrzyma kinową lokalizację i zostanie wydany nakładem firmy Cenega.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej