autor: Maciej Myrcha
Warface – kolejna gra ze stajni Crytek, PeCety zostawiają konsole w tyle?
Studio Crytek, kojarzone głównie za sprawą gier Far Cry oraz Crysis, jest ostatnio bardzo zapracowane. Ostatnie szlify otrzymuje Crysis 2, trwają prace nad Codename: Kingdom, a dodatkowo w planach znajduje się prawdopodobnie kolejna część TimeSplitters. Okazuje się jednak, że to nie wszystko.
Studio Crytek, kojarzone głównie za sprawą gier Far Cry oraz Crysis, jest ostatnio bardzo zapracowane. Ostatnie szlify otrzymuje Crysis 2, trwają prace nad Codename: Kingdom, a dodatkowo w planach znajduje się prawdopodobnie kolejna część TimeSplitters. Okazuje się jednak, że to nie wszystko.
Jak donosi tajwański serwis GNN, Crytek pracuje nad grą zatytułowaną Warface, w której rozgrywka skupiać ma się na zmaganiach wieloosobowych. Niestety, gra skierowana będzie, przynajmniej początkowo, na rynki azjatyckie. Poniżej obejrzeć możecie 2 screeny z wersji alfa Warface.
W sieci pojawił się również wywiad z CEO Cryteka, Cevatem Yerli, przeprowadzony przez redaktorów magazynu Edge. Pan Yerli postawił w nim dość odważną tezę, z którą trudno się nie zgodzić, choć wygląda ona na podsycanie niesnasek pomiędzy posiadaczami komputerów osobistych oraz konsol: „Skupienie wysiłków deweloperów na tworzeniu gier przeznaczonych dla PS3 oraz Xboksa 360 blokuje rozwój jakości gier pecetowych”. „Komputery osobiste, w terminach jakości gier, są generację do przodu w stosunku do konsol PS3 oraz Xbox 360,” dodał Yerli.
Według CEO Cryteka, już całkiem niedługo ograniczenia konsol zostaną osiągnięte, i nie da się z nich „nic więcej wycisnąć”, a naciski Sony i Microsoftu, mające na celu spychanie PeCetów na drugi plan spowodują, iż trudne stanie się czerpanie profitów zarówno z konsol jak i komputerów osobistych.
„Winą za taki stan rzeczy można również obarczyć mentalność deweloperów. Wielu z nich marginalizuje PeCety jako rynek – oczekiwania sprzedaży są dużo poniżej tych planowanych dla konsol. Dopóki komputery nie zaczną generować porównywalnych zysków, firmy nie będą inwestować środków na rozwój gier przeznaczonych na rynek PC”, dodał Yerli.
Przemyślenia szefa Crytek będziemy mogli skonfrontować z rzeczywistością w marcu przyszłego roku, kiedy to premierę będzie miała długo oczekiwana gra Crysis 2. Zobaczymy wtedy czy PeCetowa wersja tak bardzo różnić się będzie od swoich konsolowych odpowiedników.