Starfield można bez wahania uznać za bardzo minimalistyczną grę. Pomimo ogromu galaktyki, którą możemy przemierzać, większość planet pozostaje – zgodnie z domniemanymi zamiarami twórców – opustoszała, a co za tym idzie, ciężko o napotkanie bardziej rozbudowanych lokacji w miejscach, do których nie prowadzi nas fabuła.
Szczęście w nieszczęściu, eksploracja umożliwia wizyty w większych miastach – przynajmniej w teorii. Rzeczywistość pokazuje, że wszystkie stolice i metropolie ze Starfielda tak naprawdę nimi nie są.
Liczby mówią same za siebie
Do ciekawego spostrzeżenia doszedł użytkownik sxp2h1gh. Jak wyjaśnia na łamach Reddita, wszystkie miasta w Starfieldzie są tak naprawdę małymi wioskami.
Ukończyłem Starfielda i dobrze się bawiłem, więc nie jestem hejterem. Od początku jednak drażniła mnie miniaturowa skala osad.
- sxp2h1gh
Zdaniem autora wpisu, wszystkie metropolie w grze Bethesdy to tak naprawdę elegancko wyposażone obszary wiejskie, przynajmniej w oparciu o oficjalną definicję. Według przytoczonego artykułu z Wikipedii, mała gęstość zaludnienia zaczyna się poniżej tysiąca mieszkańców, formalnie czyniąc z danej osady wieś.
Przytoczone zostają przede wszystkim Nowa Atlanta i Akila City, które przy właściwym oddaleniu kamery rzeczywiście nie przypominają wielkich stolic, na jakie kreuje je świat przedstawiony. W najlepszym przypadku mogłyby być małymi miastami mieszczącymi raptem kilkaset osób. Całość sytuacji mogłaby mieć niezłe podłoże fabularne, zakładając że zaledwie niewielki procent ludzi zdołał opuścić Ziemię przed zagładą.
Problem tkwi w wizualizacji
Według komentujących, wielkość miast w Starfieldzie niekoniecznie musi być czymś złym. Winny jest tak naprawdę sposób, w jaki zostały one zaprezentowane. Cechą charakterystyczną tej gry jest ogrom świata przedstawionego, z którego wypełnieniem Bethesda nie potrafiła (lub rzeczywiście nie chciała) sobie poradzić – w efekcie otrzymujemy puste i sterylne mapy, na których nie sposób nie czuć się jak pyłek kurzu.
Skyrim, Cyrodiil i Morrowind są wiarygodnymi narodami, ponieważ te gry posiadają wystarczająco osad, by wydawały się żywe. Podobnie jest z Falloutem, gdzie proporcje lokacji mają sens (...). Żadna z planet w Starfieldzie nie jest wiarygodna, łącznie z tymi zamieszkanymi. Przykładowo, planeta Akila nie ma niczego oprócz Akila City i kilku farm. Nowa Atlantyda, będąca stolicą Zjednoczonych Kolonii, jest otoczona przez dzicz, co nie ma sensu.
- TJ_McWeaksauce
Nie sposób powstrzymać się od porównania Starfielda do Mass Effecta. Choć pierwsza część trylogii liczy sobie siedemnaście lat, przedstawione w niej lokacje posiadały idealne proporcje, dzięki czemu mapa – choć nie przedstawiała pełnego potencjału danego miejsca – wydawała się odpowiednio duża.
Cytadela w Mass Effekcie wydaje się olbrzymia. To jedno z moich ulubionych miast, chociaż zwiedzamy tak naprawdę jakieś 2% całej struktury (...). Żeby miasto wydawało się duże, wystarczy ograniczenie go w grze do funkcjonalnych miejsc.
- SayNoToRepubs
Podobnie sprawa ma się z NPC-ami. Komentujący przytaczają między innymi Red Dead Redemption 2 od Rockstara, w którym każda postać napotkana po drodze ma swoje własne cele i rutyny. Mieszkańcy Nowej Atlantydy służą bardziej za dekorację dla otoczenia niż rzeczywistą ludność miasta, co tylko utrudnia głębszą immersję.
Więcej na temat: Różności
Po 18 latach gracz odkrył, że Steam nadal przechowuje jego sejwy z Half Life 2. Dla wielu graczy to znak wyższości nad innymi serwisami
Czasy i rynek się zmieniają, Steam pozostaje taki sam? Gracze dyskutują o dystrybucji gier i (względnym) sukcesie platformy Valve.
Po 18 latach gracz odkrył, że Steam nadal przechowuje jego sejwy z Half Life 2. Dla wielu graczy to znak wyższości nad innymi serwisamiGracz wysłał zaproszenie na ślub do twórców Helldivers 2. Otrzymał odpowiedź i nagrodę od samego Generała Brascha
Ostatnio dwóch piekłonurków przyniosło wyjątkową dumę i chwałę Demokracji Super Ziemi. Ci odważni helldiverzy ukończyli bowiem ważną operację taktyczną, a ich służba sprawie została doceniona przez samych twórców gry.
Gracz wysłał zaproszenie na ślub do twórców Helldivers 2. Otrzymał odpowiedź i nagrodę od samego Generała BraschaGracz miał problem z zaliczeniem geografii, więc stworzył mapę Azji w Heroes 3. Jej rozmach robi wrażenie
Użytkownik Reddita pochwalił się mapą Azji, stworzoną przez niego w edytorze Heroes of Might and Magic 3. Projekt powstał, gdyż mężczyzna miał w szkole problemy z geografią.
Gracz miał problem z zaliczeniem geografii, więc stworzył mapę Azji w Heroes 3. Jej rozmach robi wrażenie