Zespół PUBG Corp. udostępnił trzydziestą aktualizację gry Playerunkown's Battlegrounds na serwerach testowych. Patch wprowadza m.in. system komunikacji wzorowany na rozwiązaniu z konkurencyjnego Apex Legends.

Kolejna aktualizacja zawitała do Playerunknown’s Battlegrounds. Twórcy ze studia PUBG Corp. udostępnili dziś trzydziesty duży patch na serwerach testowych gry. Uaktualnienie o rozmiarze 17,4 GB wprowadza garść nowości, z których najważniejszą jest nowy system komunikacji. Zespół zaadoptował rozwiązanie z konkurencyjnego Apex Legends, oparte na gotowych komunikatach radiowych. Domyślnie możemy wybrać jedną z ośmiu opcji po kliknięciu środkowego przycisku myszy bądź klawisza F3. Pozwala to na informowanie zespołu o znalezionych przedmiotach i pobliskich wrogach oraz proszenie o amunicję. Dokładna treść wiadomości zależy od kontekstu, na przykład wskazanego obiektu bądź dystansu dzielącego nas od przeciwników.

Prócz tego patch dodaje obiecany system chwytania krawędzi, pozwalając graczom na wspinanie się na dachy, płoty etc., a także łapania się ich w powietrzu. To pozwala na przemieszczanie się po niedostępnych wcześniej trasach w celu zaskoczenia przeciwników. Pojawiły się też amfibia BRDM-2 (która zastąpiła pojazd opancerzony UAZ) oraz pistolet Deagle, jak również możliwość wysadzenia butli z gazem. Dochodzą do tego pomniejsze nowości (w tym w interfejsie gry), nowe skórki oraz – rzecz jasna – poprawki błędów. Listę wszystkich zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry. Nie wiemy jeszcze, kiedy patch zadebiutuje w pełnej wersji Playerunknown’s Battlegrounds. Wypada dodać, że 28 czerwca na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4 zadebiutuje biegłość w używaniu broni, czyli system progresji w PUBG. Szczegóły znajdziecie we wpisie udostępnionym przez twórców.

GRYOnline
Gracze
Steam
10

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).