W nowej grze inspirowanej Rollercoaster Tycoon nakręcimy „samochodozę”. Car Park Capital da ludziom „wolność uzależnienia od samochodu”
Car Park Capital pozwoli przekonać wirtualnych mieszkańców, że naprawdę potrzebują samochodu, czy tego chcą, czy nie.
W ostatnich latach coraz częściej widzimy wiele sequeli kultowych serii lub mocno nimi inspirowane tytuły. Czasem są to „duchowe kontynuacje”, ale część twórców próbuje też eksperymentować ze znanymi formułami. Tak choćby deweloper Car Park Capital próbuje połączyć konwencję tycoonów z cyklem SimCity w grze, w której damy wirtualnym mieszkańcom „wolność uzależnienia od samochodu”.
Dzieło jednoosobowego studia Hilkojj Interactive (założonego przez Fina Hilko Janssena) wciąż jest na dość wczesnym etapie produkcji. Dość wspomnieć, że zwiastun opublikowany prawie dwa tygodnie temu figuruje w serwisie YouTube pod tytułem „Car Park Capital – bardzo wczesny trailer” (ang. Car Park Capital - very early trailer). Nie powinno to dziwić, skoro pierwsza informacja o rozpoczęciu prac przez Fina pojawiła się w lutym 2023 roku (via serwis X)
Niemniej już parę miesięcy temu dało się zauważyć rosnące zainteresowanie tytułem. Po części za sprawą oprawy wizualnej – co prawda pixelartowej, ale utrzymanej w stylu przemawiającym do fanów pierwszych odsłon serii Rollercoaster Tycoon, która była główną inspiracją Car Park Capital. Od 12 czerwca tytuł ma też swoja kartę na Steamie, aczkolwiek na razie nie zyskał większego rozgłosu jeśli chodzi o liczbę obserwujących (SteamDB).
Być może wynika to z faktu, że Janssen pozostaje bardzo aktywny w serwisie X (jak z resztą wielu niezależnych twórców). Od marca deweloper co chwila publikuje nowe informacje i materiały z Car Park Capital. Niedawno twórca pochwalił się dodaniem… UFO. Nie, nie w ramach inwazji obcych. Deweloper po prostu pracował nad narzędziem pozwalającym przenosić samochody (oraz pieszych) i uznał, że nada mu kształt latającego talerza (via serwis X).
Sama gra ma proste założenie: naszym zadaniem będzie przekonanie mieszkańców wirtualnego miasta do zakupu samochodów. Każda postać w grze ma posiadać osobno symulowaną osobowość (jedyną „cechą wspólną” będzie łysina), a gracze będą mogli projektować własne garaże, parkingi oraz samochody. Nie obejdzie się też bez propagandy, bo część obywateli z jakiegoś powodu z początku nie będzie rozumiała, jaką radością jest uzależnienie od auta.
Ważna cechą gry jest „wysoka modowalność”, czyli możliwość modyfikowania niemal każdego elementu rozgrywki, od zawartości po skrypty. Twórca pracuje też nad innymi usprawnieniami, którymi zapewne podzieli się ze światem w kolejnych wpisach.
Carp Park Capital nie ma jeszcze daty premiery. Tej zapewne nie poznamy jeszcze przez długi czas, biorąc pod uwagę wczesny etap produkcji.