autor: Michał Jodłowski
W Mirror’s Edge Catalyst nie użyjemy broni palnej
Jak wynika z informacji udzielonych przez jednego z deweloperów Mirror’s Edge Catalyst, w grze kompletnie wycięto możliwość używania broni palnej. W pierwowzorze z 2008 roku pojawiała się opcjonalna sposobność do postrzelania.
Studio EA DICE zdecydowało się całkowicie usunąć element używania broni palnej w reboocie gry Mirror’s Edge z 2008 roku, oficjalnie zapowiedzianym podczas tegorocznych targów E3. Sara Jansson, starszy producent Mirror’s Edge Catalyst, wyjawiła w wywiadzie z serwisem Polygon, że w rzeczonej produkcji nie pojawi się nawet możliwość podniesienia jakiejkolwiek spluwy, w przeciwieństwie do pierwowzoru, w którym strzelanie było opcjonalnie możliwe, choć nieszczególnie opłacalne. Jansson zaznaczyła, że walka w Mirror’s Edge Catalyst jest rozwinięciem widowiskowego systemu poruszania. Dzięki sprawnemu łączeniu poszczególnych ruchów, gracz sprawi, że Faith – główna bohaterka opisywanego tytułu – stanie się praktycznie niewrażliwa na wrogi ostrzał. Jedynie pomyłki grającego narażą ją na ogień nieprzyjaciela i doznanie krzywdy.
Mirror’s Edge Catalyst ukaże się 23 lutego przyszłego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.