autor: Maciej Myrcha
Unreal Engine 3 i animacje twarzy
Przedstawiciele firm Epic Games, jednej z wiodących firm developerskich, oraz OC3 Entertainment, lidera w dziedzinie technologii animacji twarzy wirtualnych postaci, podpisali porozumienie, w wyniku którego w najnowszej obecnie wersji silnika Unreal zostaną wykorzystane narzędzia i funkcjonalności FaceFX. Firma Epic Games użyje FaceFX w swoich nadchodzących produkcjach.
Przedstawiciele firm Epic Games, jednej z wiodących firm developerskich, oraz OC3 Entertainment, lidera w dziedzinie technologii animacji twarzy wirtualnych postaci, podpisali porozumienie, w wyniku którego w najnowszej obecnie wersji silnika Unreal zostaną wykorzystane narzędzia i funkcjonalności FaceFX. Firma Epic Games użyje FaceFX w swoich nadchodzących produkcjach, Gears of War oraz Unreal Tournament 2007, natomiast sama technologia stanowić będzie składową licencji na silnik.
FaceFX zostanie użyta we wspomnianych grach do stworzenie realistycznych emocji widzianych na twarzach postaci oraz wysokiej jakości sekwencji filmowych (chodzi głównie o dialogi). Obie strony są bardzo zadowolone z podpisanego porozumienia. "Unreal Engine 3 ze zintegrowaną wersją FaceFX stanowić będzie potężne narzędzie developerskie i jesteśmy bardzo podekscytowani oczekując na rezultaty pracy utalentowanego zespołu Epic Games ," powiedział Jamie Redmond, współzałożyciel OC3 Entertainment. "Animacja twarzy jest jednym z najważniejszych aspektów developingu gier nowej generacji," dodał Mark Rein, wiceprezes Epic Games. "FaceFX stanowi najwyższą jakość na polu tego typu oprogramowania i jesteśmy bardzo zadowoleni mogąc wykorzystać tę technologię w swoich produkcjach."