Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 stycznia 2014, 12:18

Ultimate General: Gettysburg – kolejne screeny z gry twórcy modyfikacji DarthMod

Ultimate General: Gettysburg jest grą tworzoną przez autora popularnych modów do serii Total War znanych pod nazwą DarthMod. W ostatnim czasie jej twórcy pokazali nowe screeny i zapowiedzieli pojawienie się produkcji na platformie Steam Greenlight.

W planowaniu bitwy ważną rolę ma odgrywać ukształtowanie terenu.

Ultimate General: Gettysburg to gra tworzona przez autora popularnych modów do serii Total War znanych pod nazwą DarthMod. Ich twórca, Nick Thomadis, starał się wyeliminować najsłabszy element serii – niską sztuczną inteligencję komputerowego przeciwnika, zaś popularność DarthMod świadczy o tym, że wielu graczy podzielało jego przekonania w tej kwestii. Niedawno Nick Thomadis postanowił zrobić krok naprzód i – zamiast wpierać modami inną grę – stworzyć własną. Tak właśnie narodził się Ultimate General: Gettysburg, który będzie grą strategiczną, w której przyjdzie graczom pokierować wojskami Konfederacji lub Unii w jedynej wojnie domowej w historii USA – w wojnie secesyjnej. Niedługo produkcja ma trafić na platformę Steam Greenlight, a tymczasem możemy ją oglądać na nowych screenach.

W SKRÓCIE:
  • Ultimate General: Gettysburg to gra strategiczna twórcy popularnych modów do serii Total War.
  • Graczom przyjdzie kierować wojskami jednej ze stron wojny secesyjnej.
  • Niedługo produkcja pojawi się na Steam Greenlight.
  • Premiera powinna nastąpić w 2014 roku.

Doświadczenia zdobyte przy okazji poprawiania sztucznej inteligencji w serii Total War za pomocą DarthMod z pewnością przydały się twórcom w pracach nad Ultimate General: Gettysburg. Ich zdaniem gra, w której dużą rolę ma odgrywać realizm, będzie oferować bardzo rozbudowane AI. Przykładowo, sztuczna inteligencja nie otrzyma dodatkowych bonusów do siły jednostek na wyższych poziomach rozgrywki, tylko po prostu lepsze i skuteczniejsze profile. Ponadto będzie sama tworzyła odpowiednie do sytuacji formacje, a także próbowała flankować przeciwnika, starając się wykorzystać przewagę terenu.

Nie tylko AI przeciwnika ma stać na wysokim poziomie. Także jednostki będą w stanie skutecznie atakować i bronić się bez większego udziału gracza, dzięki czemu nie będzie potrzebne nadmierne mikrozarządzanie poszczególnymi oddziałami. Ma to pozwolić skupić się graczom na aspekcie strategicznym starcia. Jak chwalą się twórcy, system morale ma być jednym z w ogóle najbardziej szczegółowo wykonanych do tej pory. Dokładnie system AI opisał w noworocznym wpisie na oficjalnej stronie gry Nick Thomadis:

Uważam, że zaprojektowane przez nas AI posiada wiele podobieństwa do szachów, w których możesz próbować wielu różnych taktyk, aby zwyciężyć. W Ultimate General: Gettysburg może się zdarzyć, że przebiegła sztuczna inteligencja nie zaatakuje energicznie w pierwszym starciu, więc będziesz myśleć, że wygrywasz, gdy tymczasem w drugim użyje wszystkich rezerw i zmiecie twoje zmęczone oddziały.

Mgła wojenna nie pozwoli nam dostrzec posiłków przeciwnika.

Produkcja o wojnie secesyjnej zaoferuje graczom m.in. serię historycznych scenariuszy.

Gra na razie znajduje się w fazie alfa, a niedługo trafi na Steam Greenlight.

Produkcja o wojnie secesyjnej zaoferuje graczom serię scenariuszy pozwalających zmieniać historię, ale także pojedyncze misje. Na razie Ultimate General: Gettysburg znajduje się w fazie alfa, zaś niedługo gra powinna pojawić się na platformie Steam Greenlight. Sądząc po popularności modów DarthMod, jak również ciekawych informacji o AI nie należy martwić się o jej powodzenie. Gra powinna pojawić się w 2014 roku na komputerach PC i tabletach.

Ultimate General: Gettysburg – kolejne screeny z gry twórcy modyfikacji DarthMod - ilustracja #5Wojna secesyjna trwała w latach 1861–1865 i była starciem stanów południowych (czyli Konfederacji) ze stanami północnymi (czyli Unią). Rosnące rozbieżności w ocenie roli rządu centralnego (stany południowe preferowały system ze słabą władzą centralną) doprowadziły do wojny, której oficjalnym pretekstem okazała się kwestia niewolnictwa. Wojna secesyjna okazała się konfliktem, który głęboko wstrząsnął społeczeństwem, do dzisiaj też odgrywa ważną rolę w amerykańskiej świadomości historycznej, o czym świadczy zarówno ogromna ilość filmów (z nowszych np. trylogia Gods and Generals) czy gier poświęconych tej tematyce.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej