Ubisoft powiedział „nie” jednemu z najbardziej irytujących rozwiązań w sieciowych strzelankach. Jeśli zechcesz, XDefiant pozwoli Ci się zrelaksować
Nowa strzelanka Ubisoftu będzie pozbawiona systemu dobierania graczy na podstawie ich umiejętności w trybach nierankingowych.
Ubisoft nie zamierza zaimplementować systemu dobierania graczy na podstawie ich umiejętności w nadchodzącej strzelance XDefiant, Decyzja ta dotyczy oczywiście rozgrywek nierankingowych i powinna zadowolić graczy, którzy nie są zwolennikami tego rozwiązania.
Zwykłe mecze powinny sprawiać przyjemność
Jeśli gracie w strzelanki online, to z pewnością zetknęliście się kiedyś z określeniem SBMM (Skill Based Matchmaking), oznaczającym właśnie dobieranie graczy na podstawie umiejętności. To za jego sprawą, gdy wchodzimy do przedmeczowej kolejki, gra dobiera nam przeciwników będących na podobnym poziomie jak my. Teoretycznie jest to dobre rozwiązanie, jednak w momencie, gdy chcemy szybkiej i luźnej rozgrywki, potrafi irytować.
Ubisoft również zdaje sobie z tego sprawę, więc w XDefiant przygotował inny system, który objaśnił w krótkiej wiadomości. Twórcy wierzą, że osoby wybierające tryby nierankingowe nie chcą wylewać z siebie siódmych potów, by za wszelką cenę zwyciężyć, a jedynie czerpać radość z szybkiej rozgrywki. Z tego powodu w ich ramach gracze będą dobierani przede wszystkim na podstawie podobnego pingu.
Szczerze mówiąc, dobieranie graczy na podstawie umiejętności oznacza, że każda normalna gra jest powtarzalna – stale powtarzają się mecze, które są tak samo stresujące i dopasowane jak rankingowe.
Gracze pragnący zaciętej rywalizacji powinni jak zawsze skupić się na trybie rankingowym, który standardowo zestawiać będzie ich na podstawie umiejętności. Twórcy zaznaczają jednak, że ten wariant rozgrywki nie będzie dostępny na premierę.
XDefiant zadebiutuje na rynku 21 maja o godzinie 19:00 w modelu free-to-play. Gra dostępna będzie na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.