Tyle lat pracy, a to wciąż wygląda jak wersja beta. Recenzja techniczna STALKER 2: Heart of Chornobyl
Czyli wyszedl im kasztan mowiac krotko. Szkoda, liczylem,ze jednak az tak zle to nie bedzie...;/
No to zagramy za 3 lata. Pierwsze stalkery też były potworami, a ruskie rakiety nad głowami nie pomagały.
P.S. "Wykorzystanie procesora i karty graficznej było wtedy mniej więcej równe i oscylowało w okolicy 60%, co oznaczało już potężny bottleneck ze strony procesora" - nie nie oznaczało to nic więcej niż wadliwy silnik gry, który nie potrafi wykorzystać sprzętu.
Brak bottlenecka ze strony cpu potwierdza zresztą kolejne zdanie: "mój dość świeży Core i5-13600K osiągał niemal dokładnie takie same wyniki, jak Core i7-9700KF " - przypominam, że mowa o prockach różniących się 30% wydajnością w normalnych grach!
Recenzja techniczna na starych sterownikach i bez patchy popraeiajacych 90% błędów. Aha
Recenzja oczywiście zrobiona na najnowszych sterownikach Nvidii i po wczorajszym patchu 140gb :)
Mamy w chałupie dwa kompy, jeden stary na GTX 1060 z monitorem HD, drugi z kartą 4060 Ti z monitorem 2k... i teraz uwaga...
Gra chodzi o wiele lepiej na starym kompie, na średnich ustawieniach, wszystko ładne i płynne XDDD... na RTX 4060 Ti laguje i to mocno. Coś jest nie tak z nowymi kartami, źle GSC je zoptymalizowało , także na dzisiaj.... jak masz stary komp, to pewnie pójdzie, wymagania w artykule są za wysokie, spokojnie idzie na gorszym sprzęcie, jak jednak masz nowiutki, pachnący komp... zapomnij że pograsz XDDD
Jakie są procesory w obu z tych konfiguracji?
Może to bardziej kwestia różnicy w zarządzaniem większą ilością wątków przez grę.
Zwłaszcza na jednostkach z 16GB RAMu, być może strasznie mieli plik stronicowania.
Można spróbować zainstalować grę na innym SSD niż systemowy, lub zmienić plik stronicowania na inny dysk (na C: ustawić 500MB i włączyć np. kontrolowane przez system na partycję na innym SSD).
Dodatkowa rzecz, którą można sprawdzić, to umieszczenie np. części plików gry na jeszcze innym SSD jeśli macie. Można do tego użyć Symlink Creator na githubie. Połowę plików w ten sposób możecie przenieść na inny SSD, i może przyśpieszą się transfery czy prędkość strumieniowania w trakcie gry, że będzie mniej ścinek. Byle nie przenosić plików gry na ten sam SSD, gdzie jest plik stronicowania, bo wtedy gra będzie się zachowywać gorzej. W mocno zmodowanym GTA V to niedawno widziałem.