Byli twórcy Wiedźmina i Cyberpunka ogłosili sieciową grę o ninja; fani Ghost of Tsushima mogą zacierać ręce
Warszawiacy zapowiedzieli nowy tytuł w stylu ninja. Sieciowa gra akcji od byłych pracowników CD Project RED powoli nabiera kształtów.
Ostatnimi czasy obserwujemy boom na feudalną Japonię w grach AAA. NiOh, Sekiro: Shadows Die Twice, Ghost of Tsushima, czy niedawno wydane Trek To Yomi – oto sztandarowe przykłady gier, które każdy miłośnik Kraju Kwitnącej Wiśni powinien przynajmniej znać. Teraz przyszedł czas na Polaków, a dokładniej byłych Redów działających pod szyldem Dark Passenger.
Sieciowa gra akcji, na jaką stać Polaków
Założycielem studia i pomysłodawcą projektu jest Jakub Ben – były pracownik CD Project RED, który zajmował stanowisko Junior Cinematic Artist, a z czasem Cinematic Artist/Assistant Director. Jakub brał udział w pracach nad Cyberpunkiem 2077, co może wskazywać, że ich nowa produkcja ma sporą szanse mocno namieszać na rynku growym.
Tytuł ma być „sieciową grą akcji” przedstawioną w widoku FPP. Gra powstaje na siniku Unreal Engine 5, co nie tylko ma dobrze wpłynąć na oprawę graficzną, ale także na rozmach prezentowanych starć. Twórcy na stronie poświęconej projektowi nie kryją entuzjazmu.
Autorski system lokomocji umożliwi graczom wykonywanie niesamowitych ewolucji takich jak bieganie po strzałach wystrzelonych przez innych graczy, dynamiczne wspinanie się po płaskich ścianach za pomocą pazurów shuko czy używanie włóczni yari jako tyczki w celu przeskakiwania przeszkód. – oficjalna strona Dark Passenger
Ponadto gracze mogą liczyć na obecność w grze praktycznie każdego elementu uzbrojenia znanego z gier o sztukach walki. Pojawi się też „rozbudowany system personalizacji” oraz możliwość rozbudowy swojego dojo (miejsca do treningów i medytacji).
W arsenale gracza znajdą się katany, krótkie miecze tanto i wakizashi, łańcuchy kusarigama, shurikeny, noże kunai do rzucania oraz wiele innych. […] Złożony system personalizacji, pozwoli graczom na tworzenie unikalnych postaci oraz modyfikowanie ich broni, wyposażenia i umiejętności wedle swoich upodobań. Otrzymają oni również możliwość zbudowania i rozwijania własnego Dojo – zdradzają twórcy
Prace wciąż trwają, choć brakuje ludzi
Twórcy jednak rozsądnie dawkują szczegóły – nie znamy na tę chwilę daty premiery, nie ujawniono żadnego zapisu rozgrywki czy choćby tytułu gry. Na Twitterze twórcy zamieścili z kolei oferty pracy m.in. dla programisty rozgrywki, designera 3D czy kierownika ds. animacji.
Pierwsza gra studia Dark Passenger wykorzysta proceduralnie generowane elementy, mające urozmaicić każdą rozgrywkę. Gracze będą mieli takie same cele misji, lecz otwartą drogę do ich realizacji. Pozostaje tylko życzyć twórcom wytrwałości oraz rąk do pracy. Tytuł zadebiutuje na PC (Steam i Epic), PlayStation 5 oraz Xbox Series S/X.