Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 maja 2024, 13:45

Twórcy GTA 6 chcą stworzyć coś, czego „nikt nigdy wcześniej nie widział”, i wciąż dążą do perfekcji

Wewnętrzne opóźnienie GTA 6 to nie tylko efekt szlifowania nowego dzieła studia Rockstar Games.

Źródło fot. Rokcstar Games / Take-Two Interactive.
i

Strauss Zelnick raz jeszcze zapewnił, że Rockstar Games dąży do „perfekcji” przy Grand Theft Auto 6.

Prezes Take-Two Interactive był gościem stacji CNBC i w trakcie rozmowy padło pytanie na temat tego, jak pewny jest nowy termin premiery GTA VI. Zelnick przyznał, że opóźnienia w branży gier się zdarzają i dotyka to również Rockstara. Niemniej twórcy i wydawca są pewni, że nowe Grand Theft Auto zdąży na koniec 2025 roku.

Amerykanin podkreślił, że wewnętrzne przesunięcie debiutu gry to bynajmniej nie kwestia samych błędów i poprawek. Przy tytule pokroju GTA 6 chodzi też o stworzenie czegoś, co „nikt nigdy wcześniej nie widział”, a Rockstar Games dąży do perfekcji:

„Jednak w przypadku wyjątkowego tytułu, wobec którego są równie wyjątkowe oczekiwania, tak naprawdę nie jest to tylko kwestią błędów. Chodzi o stworzenie doświadczenia, którego nikt wcześniej nie widział, a Rockstar Games dąży do perfekcji. Perfekcja jest trudna do zmierzenia.

W każdym innym przypadku takie zapewnienia przyjęto ze sceptycyzmem i nawet tu można by uznać go za uzasadniony. Niemniej Zelnick ma rację co do ogromnych oczekiwań wobec nowego projektu Rockstar Games. Dość przypomnieć absurdalną oglądalność pierwszego zwiastuna Grand Theft Auto 6 z grudnia oraz gigantyczną sprzedaż GTA 5, z którą to grą nie może rywalizować niemalże żadna produkcja (poza Minecraftem i może Tetrisem).

Trudno się więc dziwić, że Rockstar i Take-Two chcą być pewni, że następca „piątki”, na którego fani czekają od ponad 10 lat, będzie jak najbliższy „perfekcji”.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej