Twórcy Cities: Skylines 2 zdradzają, czego zabraknie w kontynuacji doskonałej strategii
Cities: Skylines 2 pobudziło wyobraźnię wielu fanów. Studio Colossal Order odpowiada na kilka trapiących społeczność pytań.
Marcowa zapowiedź Cities: Skylines 2 studia Colossal Order spotkała się z ciepłą reakcją ze strony społeczności. Perspektywa zbliżającej się kontynuacji lubianego city-buildera rozbudziła dyskusje wśród fanów, którzy zaczęli spekulować na temat potencjalnego kształtu oraz zawartości nowej gry.
Kilka z najbardziej palących zagadnień zostało ostatnio zaadresowanych przez dewelopera w ramach krótkiej sesji Q&A. Oto, co do powiedzenia na temat gry miało Colossal Order:
Wsparcie dla modyfikacji
Bez wątpienia kwestią ważną dla zaangażowanej społeczności są modyfikacje. Twórcy, zapytani o potencjalne wsparcie dla fanowskich treści przygotowanych z myślą o pierwszej części, odpowiadają jasno:
Cities: Skylines 2 to zupełnie nowa gra. Obecne treści z Warsztatu [Steam – dop. red.] najpewniej będą musiały zostać przerobione lub zaadaptowane [do nowej gry – dop. red.]
Colossal Order zobowiązało się również powrócić do tematu związanego z modyfikacjami w przyszłości.
Tryb wieloosobowy
Ważną informacją jest ta sugerująca brak trybu wieloosobowego w CS2. Choć pierwsza część gry również pozbawiona była podobnej funkcji (a przynajmniej nie bez użycia zewnętrznych modów), tak część graczy zainteresowana była potencjalnym wprowadzeniem takiego trybu w sequelu. Jak skomentowali jednak sami twórcy:
Zaimplementowanie wsparcia dla multiplayera zajmuje mnóstwo czasu oraz zasobów, które zostałyby odjęte od prac nad rdzeniem budującym doświadczenie z gry, które usiłujemy stworzyć.
Choć przytoczony cytat nie przekreśla jednoznacznie szans na multiplayer, tak sugeruje jasno, że funkcja ta nie znajduje się wysoko na liście priorytetów Colossal Order.
Pozostałe treści opublikowane przez twórców zasadniczo potwierdzają wcześniejsze doniesienia. Potwierdzona została chociażby informacja dotycząca użytego silnika. Cities: Skylines 2 korzysta z Unity.
Dokładna data premiery gry nie jest jeszcze znana, lecz debiut ma nastąpić jeszcze w tym roku. Tytuł pojawi się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. CS2 trafi również do usługi Game Pass.