Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 maja 2013, 08:27

autor: Adrian Werner

Twórca Syndicate Wars pracuje nad duchowym spadkobiercą

Główny projektant gry Syndicate Wars ogłosił, że już wkrótce ujawni duchowego spadkobiercę tego cyberpunkowego klasyka. Środki na produkcję będą zbierane za pośrednictwem Kickstartera.

Gra zostanie ujawniona w czerwcu. - Twórca Syndicate Wars pracuje nad duchowym spadkobiercą  - wiadomość - 2013-05-21
Gra zostanie ujawniona w czerwcu.

Fani serii Syndicate nie byli ostatnio rozpieszczani. W zeszłym roku firma Electronic Arts próbowała wskrzesić tę markę, ale w formie pierwszoosobowej strzelanki. Sama gra nie była zła (na naszym serwisie daliśmy jej ocenę 8.0), lecz nie potrafiła spełnić oczekiwań miłośników cyklu. Teraz jednak wiele wskazuje na to, że wkrótce doczekamy się następcy bardziej wiernego tradycjom pierwowzoru.

Wszystko za sprawą wypuszczonych właśnie pierwszych skrawków informacji na temat nowego projektu, nad którym pracuje Mike Diskett. Twórca ten był główną siłą napędową przy produkcji Syndicate Wars. Teraz zapowiedział, że pracuje nad duchowym spadkobiercą tego klasyka. Dowodzony przez Disketta zespół zamierza zgromadzić potrzebne środki za pośrednictwem Kickstartera. Akcja crowdfundingowa ruszy w lipcu.

Przy okazji uruchomiono również stronę studia Satellite Reign, na której odbywa się odliczanie do ujawnienia projektu.

  1. Satellite Reign – strona oficjalna

Mike Diskett to weteran nieistniejącego już studia Bullfrog, gdzie pracował m.in. nad konwersjami gier Syndicate i Theme Park na komputery Amiga. Pierwszym projektem, na czele którego stanął było Syndicate Wars z 1996. Po ukończeniu produkcji Diskett opuścił zespół i wraz z dwoma przyjaciółmi założył firmę Mucky Foot, która wypuściła takie tytuły jak Urban Chaos oraz Startopia.

Twórca Syndicate Wars pracuje nad duchowym spadkobiercą  - ilustracja #2

Warto przypomnieć, że dwa lata temu firma Paradox Interactive zapowiedziała własnego duchowego spadkobiercę serii Syndicate zatytułowanego Cartel. Niestety, potem o projekcie zrobiło się cicho. Podczas jednego z wywiadów ze społecznością przyznano, że wydawca ma spore problemy ze znalezieniem odpowiedniego dewelopera, jak również z opracowaniem mechanizmów rozgrywki, które z jednej strony satysfakcjonowałyby fanów, a z drugiej były w stanie zainteresować nowicjuszy.

Niedawno Paradox Interactive zapowiedziało, że za kilka tygodni ujawni ostateczny los projektu Cartel. Na razie wiele wskazuje na to, że został on skasowany.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej