autor: Szymon Liebert
Tutorial – Jak zdobywać medale w PvP
W trybach PvP z gry Star Wars: The Old Republic możemy zdobyć kilkanaście różnych medali, które gwarantują specjalne dodatki. W tym poradniku prezentujemy większość z nich i kilka porad odnośnie do tego, jak je zdobyć.
W rozgrywkach PvP możemy zdobyć kilkanaście medali, za które otrzymujemy specjalne nagrody, między innymi w postaci punktów Valor. Większość z nich jest przyznawana za zadawanie obrażeń i ogólną wydajność podczas bitwy. Poniżej prezentujemy listę wszystkich odznak tego typu dostępnych w wersji gry 1.1 oraz porady, jak je zdobyć.
Zdobywanie medali to klucz do szybkiego rozwoju w PvP. Im więcej z nich otrzymamy w każdym meczu, tym więcej punktów Valor oraz nagród Warzone Commendations wpłynie na nasze konto (za każdy dodatkowy medal otrzymujemy 50 punktów Valor oraz 5 Warzone Commendations). Zdobycie medalu podczas samej gry jest prezentowane w postaci krótkiej animacji – nad głową postaci pojawia się robot wyświetlający stosowny hologram.
Rankingi medalowe
W podsumowaniu każdego meczu otrzymujemy jeden z trzech rankingów medalowych:
Złoty – przyznawany za zdobycie 6 lub więcej medali.
Srebrny – przyznawany za zdobycie 3-5 medali.
Brązowy – przyznawany za zdobycie 1-2 medali.
Rodzaje medali
Medale są powiązane z różnymi stylami walki i tym, w czym specjalizują się poszczególne klasy postaci. Generalnie można je więc podzielić na cztery kategorie:
Medale ogólne – w tej kategorii znajdują się przeróżne medale – wymagające zabicia określonej liczby graczy lub uzyskania odpowiedniej liczby punktów Defender.
Medale ofensywne – są to medale, w których będą przodowały postacie zadające obrażenia. Większość z nich jest przyznawana za osiągnięcie odpowiedniego pułapu zadanych obrażeń.
Medale za leczenie – ta kategoria dotyczy przede wszystkim postaci, które dysponują zdolnościami leczenia innych członków drużyny. Medale są przyznawane za osiągnięcie odpowiedniego pułapu wyleczonych punktów życia.
Medale dla tanków – w tym przypadku mamy do czynienia z medalami przeznaczonymi dla postaci skupiających na sobie uwagę przeciwnika (tzw. tanków). Liczy się to, ile punktów obrażeń przejmiemy na siebie, chroniąc członków drużyny.
Medale ogólne
- Defender – osiągnięcie 1,000 punktów obrońcy (Defender). Punkty obrońcy są przyznawane za różne czynności na każdej z map: na arenie Alderaan musimy bronić przejętych dział (wystarczy stać blisko nich), na Voidstar należy ochraniać drzwi, a podczas meczów Huttball znajdować się w pobliżu i atakować przeciwnika, który posiada piłkę.
- Warden – osiągnięcie 3,000 punktów obrońcy (Defender). Punkty obrońcy są przyznawane za różne czynności na każdej z map: na arenie Alderaan musimy bronić przejętych dział (wystarczy stać blisko nich), na Voidstar należy ochraniać drzwi, a podczas meczów Huttball znajdować się w pobliżu i atakować przeciwnika, który posiada piłkę.
- Commando – zabicie 10 wrogich graczy. Opis tego medalu mówi sam za siebie – warto jednak pamiętać o tym, aby w walce skupiać się na niskopoziomowych graczach i dobijać osoby ranne.
- Soldier – zabicie 25 wrogich graczy. Opis tego medalu mówi sam za siebie – warto jednak pamiętać o tym, aby w walce skupiać się na niskopoziomowych graczach i dobijać osoby ranne.
- Assassin – zabicie gracza w walce jeden na jednego. Opis tego medalu mówi sam za siebie – warto jednak pamiętać o tym, aby w walce skupiać się na niskopoziomowych graczach. W tym przypadku musimy podjąć walkę w odosobnionym miejscu bez udziału innych osób.
Medale ofensywne
- Quick Draw – zadanie zabójczego ciosu jednemu z graczy. W przypadku tego medalu warto monitorować sytuację na polu walki i dobijać osoby, które mają mało życia.
- Demolisher – 2,500 punktów obrażeń zadanych jednym atakiem. Żeby zadać odpowiednio wysokie obrażenia, potrzebujemy oczywiście rozwiniętej postaci i stosownego celu (najlepiej słabszego gracza). Warto wzmocnić się wszelkimi możliwymi sposobami – na przykład zebrać bonusowe przedmioty na mapie i używać ogólnodostępnych przedmiotów ulepszających postać (np. wytwarzanych przy pomocy Biochem).
- Anihilator – 5,000 punktów obrażeń zadanych jednym atakiem. Żeby zadać odpowiednio wysokie obrażenia, potrzebujemy oczywiście rozwiniętej postaci i stosownego celu (najlepiej słabszego gracza). Warto wzmocnić się wszelkimi możliwymi sposobami – na przykład zebrać bonusowe przedmioty na mapie i używać ogólnodostępnych przedmiotów ulepszających postać (np. wytwarzanych przy pomocy Biochem).
- Combatant – zadanie 75,000 obrażeń w całym meczu.
- Destroyer – zadanie 300,000 obrażeń w całym meczu.
Medale za leczenie
- Medic – 2,500 punktów życia odnowionych w jednym leczeniu. Wbrew pozorom, każdy ma szansę na zdobycie tego medalu – jest tak za sprawą medpaców, przedmiotów leczących, które można zdobyć na wiele sposobów (np. od kupca PvP). Używając ich podczas walki, możemy wyleczyć się na 2,000+ punktów – czasami uda się więc zdobyć wymagane 2,500.
- Trauma Surgeon – 5,000 punktów życia odnowionych w jednym leczeniu. Ten medal jest już nieco trudniejszy i zdobędą go raczej tylko dedykowani healerzy. Warto wzmocnić się ulepszeniami znajdującymi się na mapie oraz specjalnymi przedmiotami.
- Healer – uleczenie 75,000 punktów życia w całym meczu.
- Savior – uleczenie 300,000 punktów życia w całym meczu.
Medale dla tanków
- Shield – ochronienie kompana przed 5,000 punktów obrażeń (w całym meczu). Obrażenia przejmiemy na siebie za pomocą specjalnych zdolności skupiających uwagę wroga na jednej postaci (tzw. taunty) lub przejmujących obrażenia – na przykład Guard lub Protect.
- Protector – ochronienie kompana przed 50,000 punktów obrażeń (w całym meczu). Obrażenia przejmiemy na siebie za pomocą specjalnych zdolności skupiających uwagę wroga na jednej postaci (tzw. taunty) lub przejmujących obrażenia – na przykład Guard lub Protect.
- Guardian – ochronienie kompana przed 2,500 punktów obrażeń (w ciągu jednego życia). Obrażenia przejmiemy na siebie za pomocą specjalnych zdolności skupiających uwagę wroga na jednej postaci (tzw. taunty) lub przejmujących obrażenia – na przykład Guard lub Protect.
- Paladin – ochronienie kompana przed 10,000 punktów obrażeń (w ciągu jednego życia). Obrażenia przejmiemy na siebie za pomocą specjalnych zdolności skupiających uwagę wroga na jednej postaci (tzw. taunty) lub przejmujących obrażenia – na przykład Guard lub Protect.