Tryb multiplayer w StarCraft: Ghost oficjalnie potwierdzony
W połowie marca bieżącego roku w sieci pojawiły się plotki odnośnie prawdopodobnego zaimplementowania trybu multiplayer w konsolowej produkcji o nazwie StarCraft: Ghost. Wczoraj firma Blizzard Entertainment ostatecznie rozwiała wszelkie wątpliwości ogłaszając, ze zmagania z udziałem wielu osób faktycznie pojawią się w programie.
W połowie marca bieżącego roku w sieci pojawiły się plotki odnośnie prawdopodobnego zaimplementowania trybu multiplayer w konsolowej produkcji o nazwie StarCraft: Ghost. Wczoraj firma Blizzard Entertainment ostatecznie rozwiała wszelkie wątpliwości ogłaszając, ze zmagania z udziałem wielu osób faktycznie pojawią się w programie. Mało tego, oprócz popularnych wariantów zabawy, jak Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag i King of the Hill, StarCraft: Ghost zaoferuje również nowatorski tryb rozgrywki, nazwany Capture the Base.
W Capture the Base areną zmagań będzie prosta plansza, nad którą lewituje Terrańska fabryka. Chodzi o to, aby dostać się do jej wnętrza, przeprogramować kierunek lotu w centrum dowodzenia i doprowadzić budynek do punktu startu. Żeby było ciekawiej, zdobytą fabrykę należy utrzymać przez określony czas (np. pięć minut). Zabawa wydaje się tym bardziej emocjonująca, że jeden z graczy musi poświęcić wiele cennych sekund na operowanie stacją, gdy za jego plecami rozgrywać się będzie regularna bitwa.
StarCraft: Ghost to rozbudowana gra akcji, w której wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (widok TPP). Jak sama nazwa wskazuje, warstwa fabularna opisywanej produkcji osadzona jest w świecie targanym wojną pomiędzy rasami Terran, Zergów i Protossów, który w 1998 roku został wykreowany dla potrzeb bestsellerowej serii strategii czasu rzeczywistego na PC (oryginalny StarCraft plus pełnoprawny dodatek o podtytule Brood War).
Gracze wcielają się w postać Novy - najznakomitszej przedstawicielki elitarnego oddziału armii Terran, tj. Ghostów, który to specjalizuje się w wykonywaniu skomplikowanych operacji dywersyjno-sabotażowych. Dzięki wieloletniemu szkoleniu, prowadzona heroina nie tylko umie kierować szeregiem rozmaitych pojazdów czy posługiwać się szeroką gammą futurystycznej broni palnej, ale również sprawnie wykorzystuje na polu walki możliwości psychologicznie (m.in. Cloaking, czyli maskowanie; Lockdown - tymczasowe unieruchomienie wrogich maszyn). Dużą rolę w grze odgrywa także kostium Novy, nazwany Hostile Environment Suit (HES). Na bieżąco pokazuje on wskaźniki witalne bohaterki czy ilość posiadanej amunicji, a także pozwala jej na znaczne przyspieszenie poruszania się i wykonywania wybranych czynności (swego rodzaju „stim-pack”).
Do przejścia oddano szereg zróżnicowanych misji, rozgrywających się w lokacjach znanych z oryginalnego RTS-a (bazy Terran, Protossów, tereny otwarte, etc.), chociaż nie tylko. Istotną część rozgrywki stanowią sekcje skradankowe, kiedy to niepostrzeżenie musimy działać na obszarze kontrolowanym przez siły wroga, aczkolwiek autorzy postarali się również o przygotowanie poziomów odwzorowujących wielkie ofensywy (duży dynamizm, konieczność szybkiego reagowania na zaistniałą sytuację).
Więcej informacji na temat StarCraft: Ghost uzyskacie z naszej Encyklopedii Gier.