Trine 2 - nowe informacje

Sequel niezwykle barwnej zręcznościówki Trine, która w 2009 roku ukazała się na PC i PlayStation 3 i osiągnęła nieoczekiwany sukces, ma mieć swoją premierę już w kwietniu następnego roku. Tymczasem anglojęzycznemu serwisowi 1UP udało się przeprowadzić rozmowę z Laurim Hyvärinenem, CEO studia odpowiedzialnego za grę – fińskiego Frozenbyte (twórcy m.in. Shadowgrounds).

Jakub Wencel

8

Sequel niezwykle barwnej zręcznościówki Trine, która w 2009 roku ukazała się na PC i PlayStation 3 i osiągnęła nieoczekiwany sukces, ma mieć swoją premierę już w kwietniu następnego roku. Tymczasem anglojęzycznemu serwisowi 1UP udało się przeprowadzić rozmowę z Laurim Hyvärinenem, CEO studia odpowiedzialnego za grę – fińskiego Frozenbyte (twórcy m.in. Shadowgrounds).

Z wywiadu możemy dowiedzieć się wielu interesujących informacji na temat tego, w jakim kierunku ekipa deweloperska postanowiła rozwinąć swoją produkcję. Hyvärinen, zapytany o priorytety przy projektowaniu drugiej części Trine i sprostaniu oczekiwaniom fanów, odpowiedział po prostu, że celem studia było ulepszenie właściwie każdego aspektu oryginalnej gry. „Po prostu zmierzamy ku perfekcji ” – zaznaczył. Ponoć fiński deweloper bardzo uważnie studiował opinie graczy i część ich uwag na pewno przyczyniła się do tego, w jakiej postaci sequel pojawi się na rynku.

Trine 2 - nowe informacje - ilustracja #1

Zdecydowanie najważniejszą z nowości, o której zresztą informowaliśmy jakiś czas temu, jest planowany tryb kooperacji. Będzie on dostępny zarówno w trybie online, jak i offline. Ponadto zostanie zaimplementowany jako dodatkowa opcja dostępna w zwyczajnej kampanii dla jednego gracza, gdzie do dowolnej rozgrywki będą mogli „podpiąć się” inni gracze. Jak mówi Hyvärinen wbrew pozorom takie rozwiązanie zrodziło wiele problemów i mocno skomplikowało proces produkcyjny. Przede wszystkim należało upewnić się, czy wszystkie poziomy będą grywalne i atrakcyjne bez względu na liczbę postaci, jaka będzie znajdować się na nich w danym momencie.

Takie podejście do projektowania leveli ma ponoć sprawić, że nie znajdziemy nawet jednego, który zaoferuje pojedynczy, z góry narzucony sposób przejścia. Biorąc pod uwagę, że w Trine 2, podobnie jak w pierwszej części gry, pokierujemy jedną z trzech różnych postaci – magiem, wojownikiem lub złodziejką – logiczne łamigłówki, jakie napotkamy na swojej drodze muszą być możliwe do rozwiązania każdą z nich, co jeszcze potęguje ilość sposobów, na które skończymy grę. Nie tylko będzie mieć więc znaczenie, kim gramy, ale także czy jesteśmy sami, czy może ze znajomymi i – jeżeli to drugie - w jakie postaci wcielają się nasi towarzysze. Ta filozofia daje ogromne pole do popisu dla projektantów poziomów i możemy tylko mieć nadzieję, że umiejętnie wykorzystają oni potencjał, jaki daje tak duża ilość różnych kombinacji bohaterów i ich klas.

Jak zapewnia Hyvärinen, zagadki w Trine 2 będą miały dużo więcej głębi niż te znane z poprzedniczki, a kilka z nich ma być ponoć całkiem złożonych. Z drugiej strony nie chce on, by gracze zatrzymywali się w rozgrywce przez zbyt skomplikowane łamigłówki, więc mimo wszystko mają być one przede wszystkim elastyczne i właśnie szeroki wachlarz ich rozwiązań (przedstawiciel Frozenbyte twierdzi nawet, że możliwe jest, iż części z nich nie przewidzieli sami twórcy) ma to zagwarantować.

Trine 2 - nowe informacje - ilustracja #2

Kolejną dużą nowością jest całkowicie nowa historia spajająca kolejne poziomy. Kolejny raz utrzymana będzie ona w stylistyce baśniowej. Choć bohaterowie – mag, rycerz i złodziejka – znani są już z poprzedniej odsłony, to zmierzymy się z zupełnie nowymi przeciwnikami. Prowadzone postacie zyskają też kilka zupełnie nowych umiejętności, często inspirowanych sugestiami graczy. Przykładowo mag zdobędzie możliwość rzucania lewitujących obiektów w kierunku przeciwników. Na dystans atakować będzie, rzucając młotem, także rycerz, a grając złodziejką spowolnimy czas, de facto zwiększając swoją prędkość.

Trine 2 ma być poza tym nieco dłuższe od swojego poprzednika i pozwolić graczom oswoić oraz pobawić się nieco umiejętnościami dostępnymi dopiero w dalszych częściach gry, na co nie było – zdaniem wielu fanów – czasu w oryginale. Ma to zapewnić całkowicie przeprojektowany sam system ulepszeń i umiejętności.

Trine 2 - nowe informacje - ilustracja #3

Jedną z największych zalet Trine była niezwykle barwna i plastyczna oprawa graficzna. Jak zapewnia Hyvärinen, twórcy bynajmniej o niej nie zapomnieli przy produkcji sequela. Cała technologia stojąca za warstwą wizualną została ponoć gruntownie przerobiona, tak by iść z duchem czasu. Świat gry ma być znacznie bardziej „żywy”, z poruszającymi się na wietrze roślinami i słońcem przebijającym się przez korony drzew. Graficy Frozenbyte stworzyli ponadto zestaw zupełnie nowych animacji. Przygoda będzie mieć miejsce w całkowicie nowych, atmosferycznych lokacjach. Wszystkich, których zachwyciła oprawa dźwiękowa Trine, ucieszy z pewnością wiadomość, że kompozytor muzyki oryginału, Ari Pulkkinen, powróci także w sequelu.

Co zaś z potencjalnymi konwersjami pierwszego Trine na inne platformy? Hyvärinen niestety rozwiewa tutaj wszystkie nadzieje – portów na Wii czy PSP nie będzie z dwóch powodów. Pierwszym z nich jest sama trudność techniczna takiego przedsięwzięcia – Trine wymaga całkiem dużej siły obliczeniowej i mógłby być to problem nie do obejścia. Po drugie Forzenbyte nie jest zainteresowane odgrzewaniem swoich starych kotletów i, jak przyznał prezes studia, woli skupić się na nowych projektach.

Trine 2 pojawi się w kwietniu 2011 roku na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3.

Trine: Enchanted Edition

Trine: Enchanted Edition

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 2 lipca 2009
Trine: Enchanted Edition - Encyklopedia Gier
7.4

GRYOnline

7.7

Gracze

9.6

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

Porównanie graficzne trzech wersji gry Medal of Honor

Następny
Porównanie graficzne trzech wersji gry Medal of Honor

Demo Star Wars: The Force Unleashed II już dostępne

Poprzedni
Demo Star Wars: The Force Unleashed II już dostępne

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl