autor: Joanna Fornal
Transformers Universe - ujawniono pierwszy tryb rozgrywki
Twórcy Transformers Universe, firma Jagex, ujawnili pierwszy tryb rozgrywki w swojej nadchodzącej produkcji przeglądarkowej, funkcjonującej w modelu free-to-play.
Firma Jagex, twórca zapowiedzianej na lato gry przeglądarkowej Transformers Universe ujawniła pierwszy tryb rozgrywki. Jak sugeruje rodzaj gry MOTA (Massively Online Tactical Action), będziemy dowodzić armią robotów w kultowym konflikcie pomiedzy Autobotami a Decepticonami.
Pierwotnie MMORPG, przeszło swoistą transformację ku gatunkowi MOBA, czy – jak określają to twórcy gry – MOTA. Wiadomo, że będzie to gra przeglądarkowa oparta na modelu biznesowym free-to-play. Producent uspokaja, że nie planuje wprowadzać znienawidzonego przez graczy systemu pay-to-win, a mikrotransakcje w grze pozwolą np. na szybszy powrót do gry po utracie życia w walce. Silnik wykorzystany przy produkcji to Unity, dzięki czemu możliwe było – według twórców – stworzenie gry, która nie będzie zbytnio obciążać komputera, co pozwoli na dostęp jak najszerszego grona graczy, bez konieczności posiadania bardzo wydajnego sprzętu.
Gracz jako dowódca swojej armii będzie mieć możliwość podróżowania po świecie gry, natrafiając na areny, w których staczać będzie walki z innymi graczami lub wrogami sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Pozwoli mu to rozwijać swoją początkową drużynę robotów lub kolekcjonować coraz to nowsze jednostki, skupiając się na ich różnorodności, możliwości współpracy pomiędzy sobą czy unikalnych umiejętnościach przydatnych w walce. Co ciekawe, zapowiedziano nowe, nieznane dotąd transformersy, które odblokować będzie można dzięki in-game’owej walucie, zdobywanej poprzez walki lub kupowanej za realne pieniądze.
Ujawniony dotychczas pierwszy tryb rozgrywki w Transformers Universe, tzw. „deathmatch”, ukazywał starcie dwóch drużyn, z której każda liczyć może po co najmniej 4 jednostki. Do wyboru zostało oddanych 12 różnych specjalizacji, wśród których spotkać możemy tradycyjne tanki, medyków czy snajperów. Różnice w klasach transformersów łatwo zobaczyć można zarówno w stylu ich walki i umiejętnościach, a także po ich budowie. Zróżnicowany również został wygląd pojazdów, w które możemy przeistoczyć swoją postać – dostać się na arenę lub uciec przed wrogiem możemy wyścigówką lub masywnym truckiem, a także najróżniejszymi kombinacjami tych dwóch. Rozgrywka kończy się w momencie uzyskania określonego wyniku, a waluta zostaje przyznana indywidualnie każdemu uczestnikowi, zależnie od wysiłku włożonego przez niego w walkę.
Szczegółowa data premiery na PC nie została jeszcze ujawniona, nie ma też na razie żadnych planów wydania jej na konsole starej czy nowej generacji.