Total War: Attila ukaże się w przyszłym roku
Podczas trwającego festiwalu EGX w Londynie studio Creative Assembly przedstawiło następną grę z popularnej serii strategicznej Total War. Zostanie ona opatrzona podtytułem Attila i rzuci nas do walki z barbarzyńcami na przełomie IV i V wieku.
Podczas rozpoczętego dzisiaj festiwalu EGX w Londynie studio Creative Assembly ujawniło pierwsze informacje na temat nowej części swojej popularnej serii gier strategicznych, Total War. Planowana na 2015 rok produkcja będzie nosić tytuł Attila i pojawi się na PC oraz komputerach Mac. Twórcy zaprezentowali przy okazji pierwsze grafiki oraz zwiastun, który możecie zobaczyć poniżej.
Najnowsza odsłona cyklu Total War przeniesie nas do roku 395 – kilkadziesiąt lat przed upadkiem zachodniej części rzymskiego cesarstwa i początkiem średniowiecza. Ten wyjątkowo interesujący okres, wypełniony walkami z Wizygotami, Hunami i innymi barbarzyńskimi plemionami, zostanie wzbogacony o nowe mechaniki, mające w pełni oddać militarny, społeczny i religijny zamęt tamtych czasów. Do serii powróci drzewo rodziny, którego brak w Rome II wywołał krytykę fanów. Ponadto studio ma zamiar polepszyć interfejs użytkownika, znacznie poprawić grafikę tak na mapie taktycznej, jak i podczas bitew, oraz zadbać o jak najwierniejsze odwzorowanie realiów tamtego okresu. Nie zabraknie także nowych opcji podczas starć z barbarzyńcami: jedną z nich ma być możliwość strategicznego użycia ognia, mającego się realistycznie rozprzestrzeniać i pochłaniać budynki, co pozwoli na skuteczne wprowadzenie w życie taktyki spalonej ziemi.
Producenci nie ukrywają, że chcą, by Attila było tytułem wymagającym. „Stworzymy grę, która zachwyci i rzuci wyzwanie fanom serii Total War. Wprowadzamy ponownie elementy, o które prosili gracze, takie jak drzewo rodziny czy drzewko umiejętności, ale także ulepszamy wiele podstawowych aspektów serii” - mówił główny projektant produkcji, Janos Gaspar. Przy okazji zapowiedział jednak, że nawet stali bywalcy cyklu nie będą się tutaj czuli jak w domu: „Aby dobrze przedstawić ten okres, wprowadzamy zupełnie nowe możliwości: zaawansowane bitwy na ulicach, kompletną destrukcję budowli oraz pożary, mogące pochłonąć całe miasto. Chcemy, by gracze musieli walczyć o przetrwanie z całych sił... i by nie mogli się od tej walki oderwać”.
Total War: Attila trafi na PC oraz komputery Mac. Będzie to dziewiąta część serii autorstwa studia Creative Assembly, zapoczątkowanej przez Shoguna w 2000 roku. Ostatnia odsłona cyklu to Rome II, która – pomimo przeważających opinii pozytywnych ze strony prasy – nie przypadła do gustu fanom, krytykujących ją za poziom trudności oraz słabą optymalizację. Czy Attila przywróci Creative Assembly zaufanie graczy – tego dowiemy się już w przyszłym roku.