Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 września 2014, 19:27

Total War: Attila ukaże się w przyszłym roku

Podczas trwającego festiwalu EGX w Londynie studio Creative Assembly przedstawiło następną grę z popularnej serii strategicznej Total War. Zostanie ona opatrzona podtytułem Attila i rzuci nas do walki z barbarzyńcami na przełomie IV i V wieku.

Podczas rozpoczętego dzisiaj festiwalu EGX w Londynie studio Creative Assembly ujawniło pierwsze informacje na temat nowej części swojej popularnej serii gier strategicznych, Total War. Planowana na 2015 rok produkcja będzie nosić tytuł Attila i pojawi się na PC oraz komputerach Mac. Twórcy zaprezentowali przy okazji pierwsze grafiki oraz zwiastun, który możecie zobaczyć poniżej.

Najnowsza odsłona cyklu Total War przeniesie nas do roku 395 – kilkadziesiąt lat przed upadkiem zachodniej części rzymskiego cesarstwa i początkiem średniowiecza. Ten wyjątkowo interesujący okres, wypełniony walkami z Wizygotami, Hunami i innymi barbarzyńskimi plemionami, zostanie wzbogacony o nowe mechaniki, mające w pełni oddać militarny, społeczny i religijny zamęt tamtych czasów. Do serii powróci drzewo rodziny, którego brak w Rome II wywołał krytykę fanów. Ponadto studio ma zamiar polepszyć interfejs użytkownika, znacznie poprawić grafikę tak na mapie taktycznej, jak i podczas bitew, oraz zadbać o jak najwierniejsze odwzorowanie realiów tamtego okresu. Nie zabraknie także nowych opcji podczas starć z barbarzyńcami: jedną z nich ma być możliwość strategicznego użycia ognia, mającego się realistycznie rozprzestrzeniać i pochłaniać budynki, co pozwoli na skuteczne wprowadzenie w życie taktyki spalonej ziemi.

Ogień będzie mógł stać się potężnym sojusznikiem, ale i śmiertelnym zagrożeniem.

Producenci nie ukrywają, że chcą, by Attila było tytułem wymagającym. „Stworzymy grę, która zachwyci i rzuci wyzwanie fanom serii Total War. Wprowadzamy ponownie elementy, o które prosili gracze, takie jak drzewo rodziny czy drzewko umiejętności, ale także ulepszamy wiele podstawowych aspektów serii” - mówił główny projektant produkcji, Janos Gaspar. Przy okazji zapowiedział jednak, że nawet stali bywalcy cyklu nie będą się tutaj czuli jak w domu: „Aby dobrze przedstawić ten okres, wprowadzamy zupełnie nowe możliwości: zaawansowane bitwy na ulicach, kompletną destrukcję budowli oraz pożary, mogące pochłonąć całe miasto. Chcemy, by gracze musieli walczyć o przetrwanie z całych sił... i by nie mogli się od tej walki oderwać”.

Total War: Attila pozwoli nam na wprowadzenie w życie taktyki spalonej ziemi.

Total War: Attila trafi na PC oraz komputery Mac. Będzie to dziewiąta część serii autorstwa studia Creative Assembly, zapoczątkowanej przez Shoguna w 2000 roku. Ostatnia odsłona cyklu to Rome II, która – pomimo przeważających opinii pozytywnych ze strony prasy – nie przypadła do gustu fanom, krytykujących ją za poziom trudności oraz słabą optymalizację. Czy Attila przywróci Creative Assembly zaufanie graczy – tego dowiemy się już w przyszłym roku.

Usprawnień graficznych ma się doczekać tak mapa taktyczna, jak i bitewna.

  1. Oficjalna strona internetowa serii Total War
  2. Oficjalna strona internetowa festiwalu EGX London

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej