autor: Kamil Zwijacz
Tomb Raider: Definitive Edition - porównanie płynności animacji w obu wersjach gry
W serwisie Eurogamer opublikowano nagrania wideo porównujące płynność animacji w obu wersjach gry Tomb Raider: Definitive Edition. Z przeprowadzonych testów wynika, że PlayStation 4 potrafi wygenerować do 60 klatek na sekundę, a Xbox One o połowę mniej. Obie wersje działają w rozdzielczości 1080p.
Przedstawiciele serwisu Eurogamer dokonali dokładnego porównania dwóch wersji gry Tomb Raider: Definitive Edition – specjalnej edycji Tomb Raidera z 2013 roku, przeznaczonej na konsole Xbox One i PlayStation 4. Od kilku dni wiedzieliśmy, że sprzęt firmy Microsoft radzi sobie nieco gorzej od konkurencyjnego urządzenia, utrzymując 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p (PS4 generuje 60 klatek na sekundę w tej samej rozdzielczości). Dziś możemy obejrzeć specjalne nagrania porównawcze i przy okazji poznać prawdziwą jakość animacji. Jednocześnie przypominam, że Definitive Edition debiutuje dziś na amerykańskim rynku, a polska premiera tytułu odbędzie się 31 stycznia. Gra ukaże się w rodzimej wersji językowej na PlayStation 4. Natomiast na Xboksie One zostanie zlokalizowana specjalnym patchem po oficjalnej premierze konsoli w naszym kraju.
Jak wynika z powyższego porównania, w którym wzięto pod uwagę scenki przerywnikowe, Tomb Raider: Definitive Edition faktycznie może pochwalić się większą liczbą klatek na sekundę na konsoli PlayStation 4 (od 60 do 32 klatek). W przypadku Xboksa One animacja utrzymuje się zazwyczaj w okolicach 30 kl/s, momentami spadając do 27 klatek. Podobna sytuacja ma miejsce podczas rozgrywki (nagranie znajdujące się poniżej), przy czym animacja na urządzeniu amerykańskiej firmy potrafi dobić do zaledwie 24 klatek. Po raz kolejny potwierdziło się więc, że większym „powerem” dysponuje sprzęt firmy Sony, jednak na razie oba urządzenia mają problemy z 60 klatkami w 1080p. Ciekawe czy sytuacja ulegnie zmianie w przyszłości?
Tomb Raider: Definitive Edition to ulepszona edycja gry akcji z 2013 roku. Tytuł oryginalnie zadebiutował na konsolach Xbox 360, PlayStation 3 i komputerach PC. Najnowsza wersja dedykowana jest PlayStation 4 i Xboksowi One. Produkcja może pochwalić się ulepszoną oprawą graficzną, wykorzystaniem technologii TressFX odpowiedzialnej za realistycznie wyglądające włosy, wydanymi wcześniej dodatkami i nie tylko.