Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 22 stycznia 2015, 11:30

autor: Adrian Werner

The Witcher Battle Arena – premiera gry MOBA osadzonej w świecie Wiedźmina

Na urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android zadebiutowało The Witcher Battle Arena, czyli gra MOBA osadzona w świecie cyklu o przygodach Wiedźmina.

Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku dni doczekaliśmy się premiery projektu The Witcher Battle Arena, czyli gry MOBA osadzonej w realiach wiedźmińskiej sagi.

Jak prawie wszystkie przedstawicielki tego gatunku, gra wykorzystuje model darmowy z mikropłatnościami. Obecnie dostępne są wersje na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. W planach jest także wydanie na Windows Phone, ale ukaże się ono w późniejszym, choć na razie bliżej niesprecyzowanym, terminie.

Gra przenosi nas do znanej i lubianej krainy fantasy, pozwalając na wcielenie się w jedną z dziewięciu postaci. Wśród nich znalazły się królowa driad Eithne, Geralt z Rivii, krasnolud Zoltan Chivay, czarodziejka Filippa Eilhart, elfi łucznik Iorveth, wiedźmin Letho, mag Operator, kamienne monstrum zwane Golemem oraz potrafiąca przybierać ludzką postać smoczyca Saskia. Oczywiście, jeśli produkcja odniesie sukces to w przyszłości galeria postaci ulegnie rozszerzeniu o nowych herosów.

Zabawa sprowadza się do potyczek toczonych pomiędzy dwoma trzyosobowymi drużynami, które rywalizują o punkty kontrolne. Na chwilę obecną bitwy rozgrywane są na dwóch mapach w postaci zlokalizowanej w Nilfgaardzie areny gladiatorów oraz pustyni w Korath. Autorzy włożyli dużo wysiłku w dopasowanie gatunku MOBA do specyfiki urządzeń mobilnych, przez co mecze są bardzo dynamiczne i wyłonienie zwycięzcy zajmuje maksymalnie do dziesięciu minut.

Pierwsze opinie na temat The Witcher Battle Arena są pozytywne. Gracze chwalą wygodny interfejs, ciekawe postacie oraz klimatyczną grafikę. Również system mikropłatności wydaje się być sensownie zaprojektowany, gdyż za prawdziwe pieniądze możemy tylko odblokować sobie szybiej kolejnych bohaterów lub kupić elementy kosmetyczne, takie jak skórki. Takie podejście nie promuje płacących graczy i jest standardem w gatunku gier MOBA.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej