autor: Daniel Kazek
The Omega Project - nowa gra cRPG
Bliżej nieznany do tej pory zespół developerski DarkEdge Studios, oficjalnie zakomunikował rozpoczęcie prac nad autorskim projektem zatytułowanym The Omega Project. Gra należeć będzie do przedstawicieli gatunku cRPG.
Bliżej nieznany do tej pory zespół developerski DarkEdge Studios, oficjalnie zakomunikował rozpoczęcie prac nad autorskim projektem zatytułowanym The Omega Project. Gra należeć będzie do przedstawicieli gatunku cRPG.
Jak twierdzą twórcy, program powstaje z myślą o dostosowaniu go do wymogów jak najszerszego grona graczy. Zdecydowano więc o połączeniu konserwatywnych zasad odgrywania ról, z prostym systemem umożliwiającym czerpanie natychmiastowej przyjemności z uczestnictwa w przygodzie. Cyberpunkowy świat pełen korupcji, chciwości oraz braku tolerancji, przedstawiony zostanie za pomocą rzutu izometrycznego, przywołując oczywiście na myśl kultowy Fallout.
The Omega Project przeniesie nas w odległą przyszłość rasy ludzkiej, a gracz wcieli się w Ricka Cyphera, policjanta z miasta Eden City. Już po przybyciu na miejsce pierwszego przestępstwa, dowiemy się że sprawa jest poważna - córka prezydenta została porwana. Zadaniem naszego podopiecznego będzie naturalnie przeprowadzić śledztwo, które ma wyjaśnić tajemnicze okoliczności uprowadzenia, ze szczególnym naciskiem na wykrycie sprawcy. Podążając za śladami, w futurystycznym The Omega Project odwiedzimy kilka specyficznych lokacji, które przyjmą formę zamkniętych skupisk ludności. Każde z tych środowisk charakteryzować się będzie odmiennymi regułami, a żeby przeżyć, gracz musi się do nich jak najprędzej przystosować. Przyjrzyjmy się im może nieco bliżej:
- Eden City - tutaj wszystko się zaczyna. Eden to miasto niezwykle zaawansowane technicznie, zamieszkałe głownie przez społeczną elitę. Jest to również jedyne miejsce w wykreowanej rzeczywistości, w którym można zobaczyć promienie słońca. Na uwagę zasługują ciche i malownicze parki oraz ogrody.
- Filtermetropolis - miasto to można określić jako współczesne, ruchliwe metropolie z uzupełnieniem latających pojazdów i walających się tu i ówdzie robotów. Do tego należy dodać seks, narkotyki oraz Rock'n'Roll
- Taxscoom - ostatnia wojna zrównała to miasto z ziemia pozostawiając po sobie permanentnie utrzymujący się w powietrzu pył. Wszechobecne wojny gangów klasyfikują Taxscoom jako jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc.
- The Cell - ogromne, zatłoczone więzienie, do którego wrzuca się najgorszych kryminalistów. Porządku pilnują tu specjalne służby. Liczne restrykcje.
- Powierzchnia globu- zdecydowanie inna, niż do której mogliśmy się przyzwyczaić...
Jeżeli chodzi o rozwój głównego bohatera, nie będzie się on zasadniczo różnił od ogólnie przyjętych norm. Zetkniemy się więc z kilkoma współczynnikami umiejętności, które wraz ze wzrostem poziomu doświadczenia, można rzecz jasna udoskonalać. Tyczy to się również stopnia powodzenia akcji, w trakcie posługiwania się określonym typem palnego arsenału lub kiedy zostaniemy zmuszeni do bezpośredniego pojedynku. To jak ukształtujemy Ricka Cyphera wpłynie również na jego wygląd, który dodatkowo można jeszcze zmodyfikować specjalnymi implantami.
Walkę postanowiono przedstawić w czasie rzeczywistym, choć na poczet bardziej skomplikowanych ruchów udostępniona zostanie opcja pauzy. Jak jednak informują autorzy, system ten jest nadal w fazie testów. Programiści z DarkEdge Studios zastrzegają sobie ponadto prawo do zmiany zaprezentowanej fabuły. Muzykę do The Omega Project tworzy Vlad Kuryluk, kompozytor odpowiedzialny choćby za ścieżkę do Rome: Total War. Data premiery gry nie została ustalona.