The Church in the Darkness - przygodowa gra akcji przeniesie nas w lata 70. i zmusi do starcia z groźnym kultem
Zespół Paranoid Productions pracuje nad The Church in the Darkness. Będzie to przygodowa gra akcji osadzona w latach 70., w której zmierzymy się z radykalnym kultem. Produkcja zaoferuje proceduralny system tworzenia kampanii, odpowiedzialny nie tylko za lokacje, ale również za osobowości postaci oraz podstawowe zasady ich wiary.
Studio Paranoid Productions zapowiedziało The Church in the Darkness, czyli przygodową grę akcji o wysokim poziomie losowości, w której zmierzymy się z fanatycznym kultem. Produkcja zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku.
The Church in the Darkness przeniesie nas w późne lata 70. ubiegłego wieku. Fabuła skoncentruje się na Isaacu i Rebecce Walker, stojących na czele radykalnego kultu, który po kilku starciach z organami ścigania Stanów Zjednoczonych ucieka do Ameryki Południowej, by tam w środku dżungli spróbować stworzyć prawdziwą utopię. My wcielimy się w byłego policjanta imieniem Vic, którego bratanek dał się uwieść kazaniom Walkerów i wyruszył z nimi do Ameryki Południowej. W momencie rozpoczęcia akcji od dawna nie będzie żadnego kontaktu ze strony chłopaka, więc bohater postanowi udać się na miejsce i samodzielnie sprawdzić, czy nie dzieje mu się krzywda.
Cechami charakterystycznymi The Church in the Darkness ma być losowość i wolność. To pierwsze zrealizowane zostanie za pomocą proceduralnego systemu kreacji. Co ciekawe, wygeneruje on nie tylko kształt lokacji i lokalizację postaci. Również sama religia głoszona przez Walkerów ustalana będzie losowo i przydzielone w ten sposób kultowi zasady wiary w istotny sposób wpłyną na rozgrywkę. W ten sam sposób kształtowane mają być osobowości wszystkich postaci, więc każde podejście zaoferuje zupełnie inną fabułę.
Jednocześnie gracz otrzyma pełną swobodę wyboru metod realizacji zadania. Możliwe będzie m.in. zdobycie ośrodka siłą, zastosowanie podejścia skradankowego lub też próba zinfiltrowania kultu i zniszczenia go od środka. Produkcja ma co chwile stawiać graczy przed trudnymi decyzjami, a potem zmuszać ich do życia z wynikającymi z nich konsekwencjami.
W The Church in the Darkness akcja ukazana będzie z kamery umieszczonej wysoko nad głową postaci, a grafika wykonana zostanie w lekko kreskówkowym 3D. Warto wspomnieć, że głosu małżeństwu Walkerów udzieli Ellen McLain (znana z roli GLaDOS w serii Portal) oraz John Patrick Lowrie, który w Team Fortress 2 wcielił się w Snajpera.