autor: Krzysztof Kaszuba
Terraria - 200 tysięcy egzemplarzy w rękach graczy
Terraria, gra przygodowa 2D stworzona przez firmę Re-Logic, w ciągu niespełna dziesięciu dni od daty premiery sprzedała się w ponad 200 tysiącach egzemplarzy. Wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek „szału”.
Terraria, gra przygodowa 2D stworzona przez firmę Re-Logic, w ciągu niespełna dziesięciu dni od daty premiery sprzedała się w ponad 200 tysiącach egzemplarzy. Wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek „szału”.
Ci, którzy twierdzą, że w dzisiejszych czasach gry 2D nie maja racji bytu, muszą się poważnie zastanowić nad swoimi słowami. Terraria, porównywana często do Minecrafta w środowisku 2D, ukazała się w sprzedaży 16 maja 2011 na platformie PC. Gra sprzedawana jest za pośrednictwem serwisu Steam i co ciekawe, obecnie zajmuje drugą pozycję na jego liście bestsellerów. Należy również nadmienić, że przez pierwszy tydzień po premierze królowała na miejscu pierwszym. Mało tego. Według najnowszych statystyk Terraria jest obecnie w czołówce najchętniej granych pozycji na Steamie.
Re-Logic pokazuje, że nadal można stworzyć grę, która mimo braku nowoczesnej grafiki potrafi przyciągnąć graczy swoim klimatem i grwalnością. Nie potrzeba setek programistów i milionów dolarów, by stworzyć hit. Liczy się pomysł i wykonanie. W Terraria możemy grać zarówno w trybie single, jak i multiplayer. Więcej o tej pozycji możecie dowiedzieć się z naszej encyklopedii.