autor: Tomasz Wróblewski
Take-Two inwestuje w baseball
MLB to skrót, który z pewnością niewiele mówi większości Polaków. Tym bardziej mało znane są jego rozbudowane wersje, czyli MLBP, MLBPA i MLBAM... Wierzcie mi jednak, że MLB dla wielu Amerykanów jest niemal na równi ciekawym co NBA, NHL, czy NFL. Być może za sprawą firmy Take-Two baseball, bo to on kryje się pod tajemniczymi skrótami, przestanie się nad Wisłą kojarzyć wyłącznie z panami lubujących się w dresach.
MLB to skrót, który z pewnością niewiele mówi większości Polaków. Tym bardziej mało znane są jego rozbudowane wersje, czyli MLBP, MLBPA i MLBAM... Wierzcie mi jednak, że MLB dla wielu Amerykanów jest niemal na równi ciekawym co NBA, NHL, czy NFL. Być może za sprawą firmy Take-Two baseball, bo to on kryje się pod tajemniczymi skrótami, przestanie się nad Wisłą kojarzyć wyłącznie z panami lubujących się w dresach.
Bardzo aktywnie poczynająca sobie ostatnimi czasy spółka Take-Two Interactive poinformowała właśnie, że nabyła prawa do produkcji gier związanych z Major Baseball League. Możliwe stało się to na podstawie długoletnich umów z Major League Baseball Properties (MLBP), Major League Baseball Players Association (MLBPA) oraz Major League Baseball Advanced Media (MLBAM). Są to niezależne podmioty, które decydują o większości spraw związanych z najpopularniejszą ligą baseballową na świecie. Licencja gwarantuje Take-Two wyłączność w zakresie gier na PC.
Za przygotowanie sportowych tytułów odpowiedzialne będą studia Visual Concepts i Kush Games, które pod skrzydłami Take-Two działają od niedługiego czasu. Na rynku gry pojawią się na wiosnę 2006 roku pod marką 2K Sports. Na pudełko znajdzie się wizerunek Dereka Jetera z nowojorskich Jankesów, zdobywcy Złotej Rękawicy 2004.