ludologia - newsy i ciekawostki

Backtracking – niektórym go brakuje!
Arkadiusz Ogończyk, 8 maja 2013, 16:53
Kiedyś krążenie po podobnych do siebie korytarzach było zmorą gier, dziś idziemy przed siebie jedyną dostępną ścieżką... Chyba najwyższy czas wprowadzić do branży trochę równowagi i upomnieć się o możliwość (ciekawego) powrotu do raz widzianych lokacji.

Digital Dragons – Adrian Chmielarz i Paweł Schreiber rozmawiają o opowiadaniu historii w grach
Szymon Liebert, 23 kwietnia 2013, 21:25
Dlaczego chcemy opowiadać historie w grach? I czemu te fabuły wciąż są tak kiepskie? Na te pytania próbują odpowiedzieć Adrian Chmielarz, autor Painkillera i Bulletstorm, oraz Paweł Schreiber, dziennikarz i wykładowca. Zabawna i inspirująca dyskusja odbyła się na imprezie Digital Dragons i mamy jej cały zapis.
![Gry na serio [05/10/10] Kreatorzy wizji, nisze kulturowe i mega misz masz](https://gameplay.pl/galeria/hot_mini/23975038.jpg)
Gry na serio [05/10/10] Kreatorzy wizji, nisze kulturowe i mega misz masz
Anna Karpińska, 5 października 2010, 11:46
Czwarta część cyklu, w której naszym celem jest przybliżenie wam tych obszarów związanych z branżą gier, które wychodzą poza wąski aspekt rozrywkowy i pozwalają spojrzeć na elektroniczną rozgrywkę poprzez pryzmat współczesnej nauki, kultury, polityki i ekonomii. W tej odsłonie przeczytacie między innymi o zawodzie grafika, niszach kulturowych i artystycznych projektach związanych z grami. Miłej lektury!