Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Steam z nowym rekordem aktywności - ponad 28 mln użytkowników równocześnie

10.01.2022 13:18
1
Procne
79
Generał

Szkoda czasu na takie wiadomości. Rekord będzie ciągle bity. Gry komputerowe stają się coraz bardziej mainstreamowe i coraz więcej ludzi się przy nich bawi. Większą wiadomością byłoby info, że rekord nie został pobity przez np. rok

10.01.2022 13:27
👍
2
4
odpowiedz
adi9568
64
Generał

Mega wiadomość. Brawo, Valve!

10.01.2022 14:15
rocketfuel
😃
3
3
odpowiedz
rocketfuel
85
Konsul

Najlepszy klient/launcher to co sie dziwic, brawo :-)

10.01.2022 15:01
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Ciekawe. Kart graficznych w przyzwoitych cenach nie ma juz drugi rok. Logiczne by bylo jakby rynek gier na PC sie zwinął, a nie rozrósł.
Dane ze Steam sa wiarygodne, gdyz Steam ma praktycznie monopol na gaming na PC, minimum z 90-95% rynku gier jest wydana tylko na Steam (a Epica sie czepiają z kilkoma grami na wyłączność, kiedy Steam ma tysiace gier na wyłączność).

Jakies cuda sie dzieją, niby kryzys braku hardware, a graczy przybywa. Chyba ze... większość ludzi gra w gryz ktore uciagna stare karty graficzne lub integry? Takich gier tez jest od cholery na Steam. Zreszta malo ktora gra nie ruszy znosnie na GF1060/RX580 na srednich detalach i w FHD.
Sam nabijam Steam statystyki uzywajac SteamVR.
Czekam na Steamdeck, jak sie okaże, ze wiekszosc z tych ok 300 gier, ktore mam na Steam beda działać... to nabije Steamowi od cholery godzin :)

11.01.2022 05:58
Galkan
4.1
3
Galkan
49
Centurion

gdyz Steam ma praktycznie monopol na gaming na PC
Nie używaj słów, których znaczenia nie znasz.
niby kryzys braku hardware
Sprzęt jest cały czas (w tym m. in. laptopy), także nie wiem, o co ci chodzi. Cena to inna kwestia.
(a Epica sie czepiają z kilkoma grami na wyłączność, kiedy Steam ma tysiace gier na wyłączność)
Valve, w przeciwieństwie do Epica, nie podpisuje umów na wyłączność dystrybucji ani aktywnie nie podkupuje tytułów zgarniających popularność u konkurencji. Gry są niedostępne poza EGS, bo EG rzuca wydawcom za to hajs. Gry są niedostępne poza Steam, bo wydawcom nie chce się dalej fatygować.
jak sie okaże, ze wiekszosc z tych ok 300 gier, ktore mam na Steam beda działać
Będą, bo czemu miałyby nie działać, skoro Steam Deck to po prostu komputer w obudowie switchopodobnej z postawionym Linuksem, który korzysta z Protona. W razie zachcianki możesz ten SteamOS wywalić i wgrać Windowsa albo cokolwiek innego.
Logiczne by bylo jakby rynek gier na PC sie zwinął, a nie rozrósł.
Logiczne by było, jakbyś skończył ignorować niewygodne dla siebie informacje i bredzić od rzeczy.

11.01.2022 06:35
Thermometrr
4.2
3
Thermometrr
132
out of space

Przecież to jest jakiś dzieciak, który wypisuje niestworzone teorie, wyciąga wnioski z jakichś własnych, nie do końca sensownych obserwacji. Nie można brać na poważnie postów tego gościa.

11.01.2022 07:07
😂
4.3
3
Pogromca baranów
0
Centurion

DidymosGames piszesz "Epica sie czepiają z kilkoma grami na wyłączność, kiedy Steam ma tysiace gier na wyłączność" jesteś jakiś niedoinformowany, więc spróbuję oświecić jaśnie nieoświeconego xD Typie, Epic WYKUPUJE gry na wyłączność a Steam ma gry (już niech to tak nazwę w cudzysłowie, hehe) "na wyłączność" bo twórcy leją na inne platformy, które nie oferują dobrej sprzedaży mimo ogromnej bazy graczy/użytkowników. Gry na steam się lepiej sprzedają niż na Epicu i to jest fakt, więc co twórcom z tego, że na Epicu ma konto dziesiątki milionów osobników, skoro nikt praktycznie gier nie kupuje? Steam żadnego monopolu nie ma, więc ogarnij temat zanim się wypowiesz i przeczytaj sobie starsze artykuły na Gry-Online, bo tam w jednym było o tym, że Steam nie ma monopolu, ale ma zdecydowanie przeważającą pozycję na rynku, ale to nie jest monopol. Steam nikomu nie zabrania generowania kluczy, wydawania gier gdzie indziej itp. a epicki Tim już tak, gdy zapłaci za wyłączność, a kluczy nie pozwala generować i dawać do bundle'i nawet jak nie ma wyłączności, więc czego wymyślasz bzdury na temat Steam'a, że niby jakiś monopol ma? xD Fortnite sobie odpal, przelej epickiemu Timowi kasiorkę za V-Dolce czy jak się tam ten syf nazywa i nie pisz więcej swoich bzdur na forum, bo aż słabo się robi xD

post wyedytowany przez Pogromca baranów 2022-01-11 07:12:14
15.01.2022 15:52
4.4
2
zanonimizowany1366638
8
Konsul

Ja mu wytlumacze tak zeby zrozumial.

EPIC --> Budujesz ledwo trzymajaca sie zagrode dla krow, po czym placisz pasterzom zeby przyprowadzili swoje nowe krowy do ciebie i nigdzie indziej (a w szczegolnych przypadkach, np. Rocket League wrecz zebys zabral swoje obecne krowy z innych zagrod). W twoich zagrodach nie ma wlasciwie zadnych bajerow dla kupujacych krowy, a ceny sa takie same lub wyzsze niz byly w innych zagrodach, musisz sie wiec posilkowac rozdawaniem gie... sorry krow :) i pieniedzy (kupony), zeby przyciagnac klientow i "zbudowac ekosystem" (ktorego i tak nie budujesz bo masz wyj..ane i to tylko korpo-gadka), co w sumie jest ekwiwalentem "pierwszej dawki za free" od lokalnego dilera.

STEAM / VALVE - Przez dwie dekady ostroznie i z glowa budujesz wygodne, funkcjonalne zagrody, miejsca parkingowe dla pasterzy, okoliczna infrastrukture. Hodowle sprzedajace u ciebie moga malowac swoje krowy (Workshop) a pasterze maja kontakt z krowo-zjadaczami. Umozliwiasz tez wlasciwie nieskrepowana wymiane informacji i pogladow na temat krow, ktore sa u ciebie sprzedawane (Fora i oceny). Oferujesz cyfrowa ochrone krow (tm) ale nieobowiazkowa (steamworks). Nikogo nie zmuszasz do sprzedawania u ciebie, pasterze sami podjeli taka decyzje i sami przyszli reagujac na naturalnie zachodzace mechanizmy rynkowe. Mozesz sobie takze wygenerowac dowolna ilosc cyfrowych kopii twoich krow (klucze) i sprzedawac je w sklepie w Pierdziszowicach Dolnych jesli ci sie tak podoba, zagrody Steam traktujac jako swoja wlasna baze technologiczno/logistyczna.
Szczerze to mozna by jeszcze dlugo...

I tak nie dotrze ale moze ktos sie usmiechnie czytajac to...
Epicowi sie nalezy szacun na Unreal Engine, ale nie za sklepik, A juz na pewno nie za rambling Tima na twitterze. STracilem sporo szacunku do niego po tym jak zaczely sie te jego twitterow wojenki.

post wyedytowany przez zanonimizowany1366638 2022-01-15 15:56:28
10.01.2022 16:08
5
odpowiedz
dienicy
80
Generał

Tez uwazam, ze duża w tym zasługa szerokiego przekroju oferowanych przez platformę produkcji.
Na przyklad w Precission X1 mam nabite ponad 1500 godzin, czyli przez wiekszosc czasu jestem wsrod tych 20 mln co Steam nie potrzebuja a uzywaja tylko dlatego, ze oprogamowanie nie jest stand-alone.

11.01.2022 05:59
keeper_4chan
😊
6
odpowiedz
1 odpowiedź
keeper_4chan
104
Generał

Steam się już mocno zabetonował w świadomości graczy.
Dobrze że sobie nie strzela po stopach jak Facebook i inne wielkie firmy.

15.01.2022 12:43
GrzechuGrek
6.1
GrzechuGrek
47
Konsul

Niestety, to bardzo źle, że tak się dzieje.

Teraz bardzo wielu graczy/użytkowników myśli i wierzy, że takie SZTUCZNE OGRANICZENIA jak wymóg posiadania internetu do instalacji z lokalnych plików(aktywacja online) oraz do gry w trybach/na sposoby gdzie z logicznego i technicznego punktu widzenia internet nigdy nie powinien być potrzebny(single player, hot-seat, split-screen, multi przez LAN), są czymś normalnym!

Co oczywiście jest nieprawdą, bo internet powinien być wymagany tylko i wyłącznie do pobrania instalatora gry z serwerów i gry multiplayer przez sieć globalną(nie LAN). Tylko i wyłącznie do tego.

I właśnie przez to, że gracze mają zabetonowane umysły, DRM w grach ma się tak dobrze, gdyż w innym wypadku zdechłby śmiercią naturalną, zanim by jeszcze powstał na dobre.

Wiadomość Steam z nowym rekordem aktywności - ponad 28 mln użytkowników równocześnie