Steam z nową metodą pobierania? Ma uratować ludzi z wolnym internetem
ee jak to będzie wyglądało czy będzie można zalogować się na to samo konto na 2 PC ? Jeden wykryje drugiego i będzie załączało się połączenie czy może Steam doda jakąś w tle usługę bez logowania się, gdy wiemy, że grę którą chcemy ściągnąć, jest już na jednym z pc.
Myślę, że logujesz się na tym, gdzie ściągasz, i gdzieś w opcjach pobierania, będzie "ściągnij z sieci lokalnej". Wtedy pewnie wystarczy podać ścieżkę do komputera-dawcy i po problemie.
Odpalasz dwa steam na obu komputerach, oba muszą być w tej samej sieci wifi/lan. I steam automagicznie sobie wykorzysta zasoby drugiego steama. Jak teraz robi to windows z aktualizacjami.
Możesz być zalogowany do Steam na kilku maszynach naraz, ale grać możesz tylko na jednej.
Bzdura. Jak drugi ma tryb offline to możesz grać nawet na 100 komputerach jednocześnie na jednym koncie
Zawsze to coś.
A Epic ma w końcu koszyk ?
Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać XD
Epic ma już koszyk od jakiegoś czasu. Spóźniony, ale jednak jest już.
Ale nie da się zaprzeczyć, że Epic rozwija się dużo wolniej i mało oferuje w porównaniu do STEAM.
Ale po co mi to, ja chce darmowe gry!
spoiler start
sarkazm off
spoiler stop
nie ma to jak ćwierćnteligent który używa słów których nie rozumie xD
poczytaj co to sarkazm. Bo twój tekst nim nie jest.....
Z komputera dawcy już to widzę jak każdy pozwala na zajęcie swojego łącza aby komuś zrobić dobrze :) przecież to jasne że chodzi o koszty utrzymania serwerów valve przejscie na p2p i zrobienie z tego sieci wymiany ala torrent gigantycznie odciąży łącza. Funkcja przesyłu po lan no tak każdy ma odwarte protokoły aby sąsiad z bloku obciążał dyski i łącza sąsiadowi:)
Nie sąsiad, tylko twój laptop i pc, rozumiesz czym jest sieć lokalna? To ta bez internetu.
O ile jesteś z sąsiadem w jednej sieci lokalnej to tak może się stać, ale byłaby to dość dziwna sytuacja... Ale wtedy i tak wystarczy najtańszy router i po problemie, bo jesteś już w innej sieci lokalnej.
Steam niech swojego gamepassa I xclouda robi.
Ma kasę, zasoby i pozycje (monopol) ma rynku by to zrobić.
Do tego każda gra w tym passie testowana pod kątem steamdecka i będzie naprawdę super.
Teraz jest czas i przestrzeń żeby to zrobić, jak to prześpią to obudzą się z ręką w nocniku jak Nokia i Sony w telewizorach.
Zamknij się, bardzo dobrze że nie pcha się w abonamenty i streaming.
Widzę że zwolennik idei, nic nie będziesz miał i będziesz szczęśliwy. Masz płacić abo i łaskawie grać w to co ci pozwolimy i ile pozowlimy
Gry idą w cyfrę, gdzie wypożyczasz,a nie kupujesz, więc jeśli już wypożyczasz to jak najtaniej i jak najwięcej (abonament)
Wypożyczanie jednej gry cyfrowo za 250-360 zł to jest skrajna głupota,zsumowany szczyt Himalajów i Kilimandżaro głupoty, naiwności i frajerstwa podniesiony do sześcianu.
Jak już wszystko ma być cyfrowe i nie nasze, uzależnione od serwerów jakiś korpo z innego kontynentu, bez prawa reklamacji czy odszkodowania jak gra przestanie działać, to abonament jest jedynym korzystnym dla Klienta i developerów (stały comiesięczny dopływ kasy, a nie tylko raz na kilka lat co premierę nowej gry) rozwiązaniem.
Trzeba umieć myśleć perspektywicznie, umieć wznieść się poza swoje przyzwyczajenia, ograniczenia i spojrzeć chłodnym okiem na to co się dzieje na rynku.
Cyfra to g.wno antykonsumenckie, to jak już jest, to niechaj będzie korzystna dla klienta.
Nośniki odpalane offline zostały już tylko na dwóch konsolach (PS i Switch), ale i tutaj będzie ich coraz mniej.
Zagłada gier kupowanych na własność i aktywowanych bez żadnego internetu i aktualizacji konsol już trwa kilka lat I dzisiaj wkracza już na bardzo zaawansowany poziom.
Ludzie tego nie widzą lub nie chcą widzieć (wola być ignorantami) I płacą po 350 zł za wypożyczenie jednej gry cyfrowo i tracą w ten sposób mnóstwo pieniędzy, bo kasę zmarnowali, a nic nie nabyli.
Dlatego taki gamepass ma wiecej sensu, itak nic nie masz (oprócz przyjemności z grania i wspomnien), ale przynajmniej pieniądz zużyty jest niewielki, a dzięki regularności opłaty w skali lat jest i ilości ludzi jest na tyle duży, że gamedev tylko zyskuje i odpada im ryzyko porażki finansowej jak gra się nie sprzeda.
A chmura? W dobie hardwaru do grania, który co generację średnio drożeje x2 i polityki bogaczy, którzy chcą zmusić biednych do mniejszej konsumpcji i generowania CO2, to wydaje się mądre rozwiązania, odpada konsumencki hardware w dużej ilości, a serwery są zawsze lepiej zoptymalizowane energetycznie (i mogą być zasilane z Zielonej energii) niż miliony sprzętów w domu w których sprawność zasilania jest ok 60% z instalacji elektrycznych mających też sprawność 60%.
Polecam wyleczyć się z ignorancji i nie dawać się okradac na grach cyfrowych w kosmicznej cenie wynajmowanych.
Jak juz ma być wynajem, to tani, powszechny, wygodny i w przyszłości pozbawiony wydawania tysięcy złoty na klucz sprzętowy do odpalania gier czyli hardware konsoli.
Nierealna przyszłość? To już się dzieje, ale jest spowolnione przez tych, którzy wynajmują gry cyfrowe po kosmicznych cenach, póki nie załamie się ten rynek przychodu, to chmury i abonamenty będą nisza.
Korporacje już są niemal gotowe na rewolucję abonamentowi i Unia czy USA wręcz da dofinansowania tym korporacjom, żeby zmniejszych emisję CO2 na domowym hardware I eksportować duże zużycie prądu na graniu z nieefektywnych mieszkan userow do efektywnych serwerowni, zasilanych zielona energia.
Samo to spowoduje zbliżenie się do planów redukcji CO2 o kilkanaście lub dziesiat procent bo graczy są setki milionów i każdy zużywa grając po kilkaset Wat na energii z gniazdka.
Dobrze prawisz. Nowe pokolenia nie są uczone oszczędzania i dbania o każdą złotówkę. Korporacje nie chcą abyś się o to troszczył. Chcą abyś wydawał więcej. Ja osobiście mam sporo płyt starszych gier albo ich obrazy iso. Kupuję też na itch.io od niezależnych twórców. W tyle mam korporacje takie jak EA.
Ty chyba nie wiesz jak działa abo, w abo zarabiaja tylko najwięksi, co z drobnicą? U mnie 70% grania to owa indyki. Nie patrz na gamepassa bo to teraz wygląda pięknie bo to długoterminowa inwestycja i zeby uzależnić ludzi.
A streaming? To zabójstwo sieci na chwile obecną, to samo co abo, jesteś uzależniony od usługodawcy w każdym aspekcie. Cyfra cyfrą ale to co ty chcesz to jest oddanie jakiekolwiek wolnosci. Już nawet nie wspomnę o grach gdzie główna siła jest społeczność czy mody.
Wow jaka nowość już nie trzeba będzie ręcznie tego kopiować...
Taka, średnia ulga vo grę i tak trzeba raz pobrać z serwera. Valve już dawno powinno zainwestować w własnego torrenta. Przyśpieszyłoby to pobieranie i zamknęłoby usta dostawcą internetu, bo premiery gier to największe zużycie danych. Fakt że danych nie da się zużyć bo nie tak działa przesył informacji i jakie gadanie dostawców jest absurdalne, pomijam.