futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 25 stycznia 2019, 11:16

Sprzedaż Xboksa One ponad dwa razy mniejsza niż PS4

Ósma generacja konsol nie jest zbyt szczęśliwa dla Microsoftu. Według analityka z Niko Partners – Daniela Ahmada – Xbox One sprzedał się w liczbie 41 milionów egzemplarzy. Uwidacznia to przepaść, jaka powstała między konsolą Microsoftu a PlayStation 4.

Microsoft nie ma powodów do dumy na polu konsolowym. Od samego startu Xbox One sprzedaje się słabiej niż PS4, co objawia się choćby tym, że blisko cztery lata temu Amerykanie przestali publikować raporty sprzedaży tej konsoli. Przypuszczenia te potwierdza analityk z firmy Niko Partners, Daniel Ahmad. Według niego konsola znalazła do tej pory 41 milionów nabywców na całym świecie.

Xbox One coraz bardziej odstaje od konkurencji. - Sprzedaż Xboksa One dwa razy mniejsza niż PS4 - wiadomość - 2019-01-25
Xbox One coraz bardziej odstaje od konkurencji.

Dla porównania sprzedaż PlayStation 4 przekroczyła na początku tego roku 91 milionów sztuk. Widoczna jest tutaj ponad dwukrotna różnica w liczbie sprzedanych egzemplarzy. Warto przypomnieć, że w przypadku poprzedniej generacji konsol, starcie między Microsoftem a Sony było o wiele bardziej wyrównane.

Ponadto konsolę Microsoftu goni Nintendo Switch. W ubiegłym roku platforma Japończyków osiągnęła spory sukces, stając się najchętniej kupowaną konsolą w Stanach Zjednoczonych. Według rachunków znalazła ona już 25 milionów nabywców, co powoli zbliża ją do rezultatu osiągniętego przez Xboksa One. To imponujący wynik zważywszy na fakt, że Switch zadebiutował w marcu 2017 roku, czyli niemal 4 lata po oficjalnej premierze konsoli Microsoftu.

Niska sprzedaż Xboksa One wynika bezsprzecznie z braku tytułów ekskluzywnych. Sony i Nintendo stawiają na produkcje, które będą dostępne na wyłączność na ich konsolach. Natomiast Microsoft stara się ujednolicić Xboksa z systemem Windows. W związku z tym serie takie jak Forza trafiły także do posiadaczy komputerów osobistych.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

więcej