Sprzedaż polskich magazynów branżowych w sierpniu 2013 roku. CD-Action wciąż mocno się trzyma
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił dane dotyczące sprzedaży polskich magazynów branżowych w sierpniu tego roku. Tak jak poprzednio, prowadziło CD-Action, umacniając swoją pozycję, natomiast konkurencja była na minusie (zwłaszcza PC Format i Komputer Świat).
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował sierpniowe dane dotyczące sprzedaży na polskim rynku czasopism poświęconych tematyce komputerowej. Tak jak w ubiegłym miesiącu (i przez większą część bieżącego roku), fotel lidera zajmowało CD-Action, odnotowując znaczącą przewagę nad drugim w kolejności PC Formatem. Pierwszy z wymienionych periodyków trafił w ręce 83 136 czytelników, co dało 5,56% wzrostu w stosunku do tego samego miesiąca w 2012 roku – był to zarazem jedyny wzrost w całym sierpniowym zestawieniu. PC Format sprzedał się w 57 625 egzemplarzach, zaliczając 22,59% spadku względem wyniku sprzed dwunastu miesięcy. Podobnie jak ostatnio, największe straty poniósł zajmujący najniższe miejsce podium Komputer Świat – 35,1%. Sukces nie przypadł w udziale również pozostałym magazynom, co obrazuje poniższa tabela:
Tytuł magazynu | Sierpień 2013 r. | Sierpień 2012 r. |
CD-Action | 83 136 | 78 757 |
PC Format | 57 625 | 74 442 |
Komputer Świat | 28 663 | 44 168 |
PC World | 18 938 | 26 738 |
Chip | 16 745 | 20 950 |
Rzecz miała się inaczej, jeśli chodzi o porównanie sprzedaży w sierpniu i w lipcu bieżącego roku. Na tym polu spadki odnotowały zarówno CD-Action (o 10,57%), jak i PC Format (o 1,94%), natomiast wzrostem mógł pochwalić się jedynie Chip (a i to niewielkim, bo wynoszącym 2,03%). Jak wyglądało to w przypadku reszty czasopism, dowiecie się z tabeli:
Tytuł magazynu | Sierpień 2013 r. | Lipiec 2013 r. |
CD-Action | 83 136 | 92 958 |
PC Format | 57 625 | 58 766 |
Komputer Świat | 28 663 | 30 020 |
PC World | 18 938 | 21 250 |
Chip | 16 745 | 16 412 |