Splinter Cell: Conviction bez dedykowanych serwerów
Na temat trybu multiplayer w Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction mogliśmy już przeczytać całkiem sporo. Ubisoft postanowił jednakże wyjaśnić jeszcze kilka technicznych spraw związanych z tą opcją zabawy. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że gra nie będzie korzystać z serwerów dedykowanych, ponieważ nie będzie takiej potrzeby.
Na temat trybu multiplayer w Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction mogliśmy już przeczytać całkiem sporo. Ubisoft postanowił jednakże wyjaśnić jeszcze kilka technicznych spraw związanych z tą opcją zabawy. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że gra nie będzie korzystać z serwerów dedykowanych, ponieważ nie będzie takiej potrzeby.
Wynika to z faktu, że we wszystkich trybach rozgrywki sieciowej jednocześnie zagrać będą mogły tylko dwie osoby. Dotyczy to zarówno kooperacji – stanowiącej wprowadzenie do głównej kampanii dla pojedynczego gracza – jak i Denial Ops, czyli czterech typów wyzwań rozgrywających się na mapach znanych z opcji współpracy.
W zamian twórcy zaproponowali system matchmakingu, który będzie wyszukiwać współgraczy na podstawie kilku zmiennych: wybranego trybu, mapy, poziomu trudności, języka oraz wysokości pingu. W przypadku, gdy nie będziemy w stanie znaleźć godnego rywala lub towarzysza założymy własny mecz bądź skorzystamy z lobby. Nic nie stanie również na przeszkodzie, by uruchomić prywatne spotkanie i zaprosić znajomego.
W ramach gry gromadzone będą szczegółowe statystyki opisujące wyczyny gracza w Denial Ops. Ubisoft uruchomi również specjalny serwis internetowy, który będzie przechowywać kilka dodatkowych informacji na temat sieciowych sukcesów oraz porażek.
Splinter Cell: Conviction zadebiutuje na europejskim rynku w lutym 2010 roku. Produkcja będzie dostępna w wersjach na PC i Xboksa 360. W sprzedaży znajdzie się zarówno edycja standardowa, jak i kolekcjonerska, której skład przedstawiliśmy Wam przed kilkoma dniami.