Soul Saga - inspirowany grami jRPG projekt odniósł sukces na Kickstarterze i otrzyma wersje na konsole
Kickstarter projektu Soul Saga okazał się sporym sukcesem. Autorzy zebrali już środki potrzebne na dokończenie produkcji edycji pecetowej oraz na opracowanie konwersji na PlayStation Vita, PlayStation 4 i Wii U. Gra ma być hołdem złożonym japońskim przedstawicielom gatunku RPG z ery 32-bitowych konsol.
Studio Disastercake ma powody do zadowolenia. Zorganizowany przez nie Kickstarter projektu Soul Saga okazał się sporym sukcesem. Na półmetku zbiórki udało się już zgromadzić ponad 86 tysięcy dolarów, podczas gdy cel minimalny wynosił 60 tys. Do końca akcji pozostało 16 dni, więc zebrana suma bez wątpienia ulegnie jeszcze znacznemu zwiększeniu.
Początkowo gra miała ukazać się wyłącznie na pecety. Przekroczenie progu 80 tys. dolarów sprawiło jednak że powstaną również wersje na konsole PlayStation Vita, PlayStation 4 i Wii U. Edycja komputerowa ma trafić do sprzedaży w lipcu przyszłego roku. Nie wiemy jeszcze, czy wydania na inne platformy zadebiutują w tym samym terminie.
Soul Saga ma być hołdem złożonym japońskim produkcjom RPG z ery pierwszej generacji konsoli PlayStation i autorzy pełnymi garściami czerpią z wydawanych na tę platformę odsłon serii takich jak Final Fantasy, Breath of Fire, Suikoden czy Persona. Zabawa skoncentruje się zatem na eksplorowaniu świata, rozwijaniu postaci i toczeniu turowych bitew. Starcia inicjowane będą poprzez zetknięcie z patrolującymi mapy potworami, więc przy odrobinie zręczności możliwe ma być uniknięcie konfrontacji.
Podczas potyczek będziemy musieli się wykazać sprytem w dobieraniu rodzajów ataków. Przykładowo, wróg z tarczą okaże się odporny na nasze ciosy dopóki nie wykorzystamy techniki zaprojektowanej specjalnie w celu przebijania się przez przedmioty defensywne. Jednak jeśli tarcza była wzmocniona magią ognia to atakujący zostanie podpalony. Aby temu zapobiec wpierw będziemy musieli wykorzystać zaklęcie oparte na żywiole wody. Za jego pomocą na krótki czas ugasimy płomienie i bezpiecznie wyprowadzimy atak. Inną metodą poradzenia sobie z takim wrogiem ma być magia korzystająca z elektryczności, która z metalowych elementów tarczy przeskoczy w ciało przeciwnika.
Akcja osadzona zostanie w pełnym magii świecie znanym jako Oterra. Niegdyś była to kraina mlekiem i miodem płynąca, ale kres temu miłemu stanowi rzeczy położył gigantyczny kataklizm. Zdewastował on kontynenty oraz sprowadził rasę potworów znanych jako Inkheart, która rozpoczęła systematyczne podbijanie kolejnych państw ludzkich. Ostatecznie pochód armii zła został zatrzymany przez wielkiego alchemika, który oderwał królestwo Medoni z gruntu i przeobraził je w archipelag lewitujących wysp. Pomiędzy nimi a powierzchnią umieścił warstwę magicznych chmur nazwaną Tempest Reef, która stanowi barierę niemożliwą do pokonania przez potwory.
Kampania rozpocznie się trzysta lat po tym wydarzeniu. Siła zaklęć, które ocaliły ludzkość zaczyna wygasać. Kilka mniejszych wysp runęło już w dół, a moc Tempest Reef z każdym dniem słabnie. Gracze wcielą się w młodego poszukiwacza przygód imieniem Mithos, który wraz z drużyną kompanów spróbuje znaleźć korytarz w chmurach prowadzący na powierzchnię Ottery, aby tam poszukać sposobu na uratowanie cywilizacji ludzkiej.