Sony tłumaczy system moderacji czatu głosowego w PS5
Firma Sony wyjaśniła, jak będzie działać system moderacji czatu głosowego w PlayStation 5, pozwalający graczom przesyłać zgłoszenia z zapisami toksycznych wypowiedzi innych użytkowników.
Kilka dni temu spore emocje wywołała sprawa aktualizacji oprogramowania PS4. Po jej zainstalowaniu gracze zostali ostrzeżeni, że konsola może nagrywać ich rozmowy. Szybko uściślono, że chodzi o tworzenie zapisów w celach moderacyjnych, ale pozostało sporo wątpliwości. Teraz firma Sony na oficjalnym blogu dokładnie wyjaśniła, jak to będzie działało.
PlayStation 5 zaoferuje opcję zgłaszania toksycznych wypowiedzi innych graczy. Do każdego takiego zawiadomienia będziemy mogli dołączyć w sumie 40 sekund zapisu rozmowy – 20 sekund głównego fragmentu oraz dodatkowe 10 sekund przed i po nim. Ten segment wybierzemy jedynie z pięciu ostatnich minut czatu głosowego.
Tym samym Sony nie będzie stale monitorowało rozmów graczy ani przechowywało ich zapisów. Nie pojawi się opcja zrezygnowania z tej funkcji, gdyż to zapewniłoby bezkarność toksycznym użytkownikom. Pracownicy firmy będą analizowali przesłane fragmenty i podejmowali decyzje o tym, czy potrzebne są jakieś działania. Jeśli zgłoszenie okaże się bezpodstawne, to moderatorzy postarają się wytłumaczyć, dlaczego tak się stało, aby uniknąć podobnych błędów w przyszłości.
Wyjaśniono również, że zmiany te wprowadzono w aktualizacji do PS4 dlatego, iż użytkownicy tej konsoli będą mogli rozmawiać z osobami z PlayStation 5. Z bloga wynika jednak, że sam system zgłaszania toksycznych wypowiedzi ma być dostępny tylko na PS5.
Przypomnijmy, że PlayStation 5 zadebiutuje w Polsce 19 listopada tego roku. Tydzień wcześniej konsola ukaże się w kilku wybranych krajach, w tym Stanach Zjednoczonych i Japonii.