Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 sierpnia 2011, 08:37

autor: Adrian Werner

Słabe wyniki amerykańskiego rynku gier w lipcu 2011

Organizacja analityczna NPD wypuściła najnowszy raport podsumowujący kondycję amerykańskiego rynku gier w lipcu tego roku. Niestety, branża nie może minionego miesiąca zaliczyć do udanych.

Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z lipcowych wyników amerykańskiego rynku. Niestety, zawarte w nim dane są raczej pesymistyczne i zdominowały je informacje o spadkach sprzedaży zarówno sprzętu, jak i samych gier.

Słabe lipcowe wyniki amerykańskiego rynku gier - ilustracja #1

NCAA Football 12

W zeszłym miesiącu Amerykanie zakupili gry i sprzęt konsolowy za łączną sumę 707,1 milionów dolarów, co stanowi spadek o 26% w porównaniu z lipcem ubiegłego roku. Co więcej, jest to najgorszy miesiąc od października 2006 roku. Mimo tak słabych wyników, pierwszych siedem miesięcy tego roku przyniosło przychody jedynie o 4% mniejsze niż analogiczny okres w 2010 roku. Analitycy NPD podkreślają, że spadek sprzedaży w sklepach częściowo rekompensuje szybki wzrost dystrybucji elektronicznej.

Sprzedaż samych konsol przyniosła w lipcu 223 miliony dolarów, czyli o 29% mniej niż w tym samym miesiącu w roku ubiegłym. Niestety, NPD nie ujawnia już konkretnych wyników poszczególnych sprzętów. Według korporacji Microsoft najpopularniejszą platformą ponownie okazał się Xbox 360, który w lipcu rozszedł się w 277 tysiącach sztuk. Niestety, zarówno firmy Sony, jak i Nintendo nie były skłonne podzielić się konkretnymi liczbami sprzedaży. Wiemy jedynie, że wszystkie domowe konsole (Wii, PlayStation 3 oraz Xbox 360) zanotowały gorsze wyniki niż w lipcu 2010 roku. Natomiast łączna sprzedaż platform przenośnych 3DS oraz DS była porównywalna do zeszłorocznych osiągnięć samego DS-a.

Sprzedaż samych gier przyniosła 336,2 miliony dolarów, czyli o 17% mniej niż w lipcu 2010 roku. Największą popularnością cieszyły się następujące produkcje:

#

Gra

Platformy

Wydawca

1.

NCAA Football 12

360, PS3

Electronic Arts

2.

Cars 2

DS, Wii, 360, PS3, PC

Disney Interactive Studios

3.

Call of Duty: Black Ops

360, PS3, DS, Wii, PC

Activision Blizzard

4.

Lego Pirates of the Caribbean: The Video game

Wii, DS, 360, PS3, 3DS, PSP, PC

Disney Interactive Studios

5.

Just Dance 2

Wii

Ubisoft

6.

Major League Baseball 2K11

360, Wii, DS, PS3, PS2, SP, PC

Take 2 Interactive

7.

Zumba Fitness: Join the Party

Wii, 360, PS3

Majesco

8.

Fallout: New Vegas

360, PS3, PC

Bethesda Softworks

9.

New Super Mario Bros.

DS.

Nintendo

10.

Mortal Kombat

360, PS3

Warner Bros. Interactive

Natomiast sprzedaż akcesoriów spadła o 8% dając 127 milionów dolarów przychodu. Sony pochwaliło się jednak, że w tej kategorii ich produkty zanotowały wzrost o 18% w porównaniu z lipcem 2010 roku. Oczywiście nie jest to żadnym zaskoczeniem, ponieważ PlayStation Move zadebiutowało na rynku dopiero we wrześniu zeszłego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

gry