autor: Dorota Drużko
Słaba grafika w Bioshocku na PS3
Już 21 października w Stanach Zjednoczonych i 24 października w Europie (czyli przeszło rok po premierze na PC i Xboxach 360) Bioshock ukaże się na PS3. Niestety, przygotowana przez firmę 2K konwersja nie prezentuje się najlepiej - na forum Beyond3D pojawił się post, w którym użytkownik MazingerDUDE dokonał porównania grafiki finalnej wersji z Xboxa 360 i dema z PS3.
Już 21 października w Stanach Zjednoczonych i 24 października w Europie (czyli przeszło rok po premierze na PC i Xboxach 360) Bioshock ukaże się na PS3. Niestety, przygotowana przez firmę 2K konwersja nie prezentuje się najlepiej - na forum Beyond3D pojawił się post, w którym użytkownik MazingerDUDE dokonał porównania grafiki finalnej wersji z Xboxa 360 i dema z PS3 wspominając przy okazji o problemach z płynnością na konsoli Sony i dodając, że to bez wątpienia jeden z najgorszych portów. Patrząc na paskudną teksturę pokrywającą Big Daddy'ego trudno odnieść pozytywne wrażenia:
Na oficjalnym forum 2K szybko ukazał się post community managerki Elizabeth, w którym zapewniła, że tekstura "tatusia" jest odosobnionym przypadkiem i stanowi wyjątek od jakości jaką charakteryzuje się konwersja. Dodała, że jej firma włożyła wiele starań, aby zapewnić grze jak najlepszy wygląd, o czym z pewnością przekonamy się grając w demo Bioshocka. Wygląda na to, że istotnie japońscy gracze zauważyli wspominaną jakość - pod tym adresem możecie znaleźć więcej screenów porównujących grafikę konsolowych wersji programu. W oczy rzucają się przede wszystkim nieostre tekstury z edycji przeznaczonej na PS3.
O tym, że silnik Unreal Engine 3 (na którym powstał również Bioshock) sprawia problemy na najnowszej konsoli Sony, mogliśmy przekonać się już wielokrotnie. Dobrym przykładam są futurystyczne wyścigi Fatal Inertia, które pierwotnie miały stanowić jeden z exclusivów PS3, a w rezultacie trafiły najpierw na Xboxa 360.