Shadow of the Tomb Raider na PC - zapis rozgrywki z gamescomu
Do sieci trafił obszerny gameplay z Shadow of the Tomb Raider, będący zapisem grywalnego dema, które autorzy przygotowali na targi gamescom.
- Deweloper gry: Eidos Montreal i Crystal Dynamics
- Deweloper wersji PC: Nixxes Software
- Wydawca: Square Enix
- Gatunek: gra akcji
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 14 września 2018.
Już tylko trzy tygodnie dzielą nas od premiery Shadow of the Tomb Raider, czyli kolejnej odsłony przygód Lary Croft. Nie jest więc zaskoczeniem, że będąca wydawcą gry firma Square Enix mocno promuje ją na gamescomie. Twórcy gry stawili się na targi z obszernym demem projektu i jego pełny zapis trafił właśnie do sieci.
Materiały trwają łącznie około osiemnastu minut i dają całkiem niezłe pojęcie o tym, co zaoferuje Shadow of the Tomb Raider. Rozgrywka pochodzi z wersji pecetowej. W filmikach pojawiają się ikony pada Xboksa One, ale wynika to z tego, że do komputera podłączony był kontroler z tej konsoli.
Przypomnijmy, że Shadow of the Tomb Raider zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Gra trafi do sprzedaży 14 września tego roku, równocześnie na wszystkie trzy platformy sprzętowe. Produkcja zaoferuje pełną polską wersję językową, a głosu Larze Croft użyczy Karolina Gorczyca, czyli aktorka, która wcieliła się w tą postać także w dwóch poprzednich odsłonach cyklu.
Gra zapowiada się na ewolucję rozwiązań z Rise of the Tomb Raider. Autorzy nie próbowali wprowadzać gruntownych zmian w rozgrywce i zamiast tego skoncentrowali się na ulepszaniu tego, co było oraz dodawaniu nowych funkcji i opcji. Wydaje się, że takie podejście sprawdzi się w akcji i fani dostaną w przyszłym miesiącu kolejną godną uwagi odsłonę cyklu.
Warto na koniec wspomnieć, że Shadow of the Tomb Raider będzie jedną z pierwszych produkcji, która wykorzysta technologię ray tracingu na kartach GeForce RTX. Dzięki temu otrzymamy wiarygodną symulację rozchodzenia się i odbijania promieni świetlnych oraz rozpraszania cieni w czasie rzeczywistym. Wygląda to świetnie, ale bardzo mocno obciążą system. Do tego stopnia, że w tej grze nawet model GeForce RTX 2080 Ti nie jest obecnie w stanie zapewnić 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD przy włączonym ray tracingu. Deweloperzy zapewniają jednak, że implementacja tej technologii jest na wczesnym etapie i nie ukończono jeszcze jej optymalizacji.
- Grałem w grę Shadow of the Tomb Raider – i wiem czy sięgnę po „pełniaka”
- Oficjalna strona cyklu
- Wszystko o Shadow of the Tomb Raider (data premiery, fabuła, rozgrywka)