autor: Krzysztof Bartnik
Serious Sam 2 ma się bardzo dobrze
Po tym, jak Serious Sam: The Second Encounter okazał się być tak naprawdę 1.5, a nie drugą częścią cyklu, chorwackie studio Croteam ogłosiło rozpoczęcie prac nad pełnoprawnym sequelem tej dynamicznej strzelanki pierwszoosobowej. Od tamtego czasu nie mieliśmy praktycznie żadnych doniesień w sprawie postępu prac (wyjątek - patrz news „Jak się miewa projekt Serious Sam 2?”), aż wreszcie przedstawiciele zespołu developerskiego ujawnili garść nowych informacji nt. omawianej pozycji.
Po tym, jak Serious Sam: The Second Encounter okazał się być tak naprawdę 1.5, a nie drugą częścią cyklu, chorwackie studio Croteam ogłosiło rozpoczęcie prac nad pełnoprawnym sequelem tej dynamicznej strzelanki pierwszoosobowej. Od tamtego czasu nie mieliśmy praktycznie żadnych doniesień w sprawie postępu prac (wyjątek - patrz news „Jak się miewa projekt Serious Sam 2?”), aż wreszcie przedstawiciele zespołu developerskiego ujawnili garść nowych informacji nt. omawianej pozycji.
Pełna wersja programu zostanie oparta o zupełnie nowy silnik - Serious Engine 2 (starszy engine posłużył jedynie za podstawę programistyczną, gdyż dostosowanie do niego aktualnych technologii wymagałoby poświęcenia sporej ilości czasu). Twórcy nie zapominają o swoich fanach i od podstaw przygotowali sporo narzędzi edytorskich, pozwalających na stworzenie własnych modyfikacji gry. Krótko mówiąc, Serious Sam 2 ma być większy, ładniejszy, lepszy i szybszy od poprzednika (liczba nowości powinna zaskoczyć wszystkich). Croteam planuje wypuszczenie w najbliższej przyszłości technologicznego dema/benchmarka (podobnie jak Valve do Half-Life 2), które w pełni pokazałoby możliwości Serious Engine 2 i jednocześnie stanowiłoby świetną zapowiedź drugiej części.
Moment rynkowego debiutu „Poważnego Sama 2” ustalono na drugi kwartał 2004 roku (prace idą zgodnie z wcześniej ustalonym planem, dlatego nie powinno być żadnych opóźnień w tej kwestii). Gra ukaże się w wersjach dedykowanych: komputerom typu PC oraz konsoli Microsoft Xbox.
Więcej informacji: http://www.croteam.com/